یکی از مسئولان نیـرو‌های دمـوکراتیک سوریه از شکست قریب‌الوقوع تروریست‌های داعش در منطقه باغوز این کشور خبر داد.

رویترز: عملیات نیـرو‌های دمـوکراتیک سـوریه در باغوز عملا پایان یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبـرگزاری رویتـرز گـزارش داد حمله نیـرو‌های دمـوکراتیک سـوریه بر ضد آخـرین پایگاه تروریست‌های داعش در منطقه باغـوز (شـرق سـوریه)، عملا پایان یافتـه و روز سه‌شنبـه چند صد تـروریست به همراه خانـواده‌هایشان تسلیـم نیـرو‌های دمـوکراتیک شـده‌اند.

منطقـه محاصـره شده باغـوز، آخـرین منطقه‌ای است که در کنتـرل تـروریست‌های داعش می‌باشد؛ در طـول چهـار سال گـذشته، تقـریبا تمامی مناطقی که در کنتـرل تـروریست‌ها بـوده، از دست آن‌ها خـارج شده است. از این پس، آن‌ها دیگر در باغـوز نیز حضـور ندارند؛ مگر در مناطـق بیابـانی غرب.

«مصطفی بالی»، یکی از مسئولان نیـرو‌های دمـوکراتیک سوریه، در مصاحـبه با رویتـرز اعلام کرد تعداد بیشماری از این تـروریست‌ها تسلـیم آن‌ها شده‌اند.

وی با اعـلام این که شکست نهایی تروریست‌ها بسیار نزدیک است، گفت: «تا زمانی که نیرو‌های ما تایید کنند که همه کسـانی که می‌خواستند، تسلیم شده‌اند، درگیـری‌ها ادامـه خواهـد یافت.»

یک خبرنگار رویتـرز مستقر در باغـوز، نیز اعلام کـرد که دیـده است تعداد زیـادی از تـروریست‌ها تسلیـم نیـرو‌های دمـوکراتیک سـوریه شده‌اند.

«کینو گابریل»، سخنگـوی نـیرو‌های دمـوکراتیک سـوریه، در مصـاحبه با شبکـه تلـویـزیونی الحـدث گفت: «عملیات پایان یافته است ما اندک زمانی لازم است تا عملا در میدان نبرد، درگیـری‌ها خاتمه یابد.»

منطقـه تحت سیطـره تروریست‌ها از شامگاه دوشنـبه تا روز سـه‌شنبه، بمـباران‌های شـدیدی را متحمل شده است. با این وجـود، اوضـاع در صبـح روز سه‌شنبه آرام بود. نیرو‌های دموکراتیک سوریه بعـدازظهر روز یک شنبه، حمله نهایی بر ضـد داعـش را آغاز کردند. هزاران غیـرنظامی، که اکثرا زنـان و فـرزندان تـروریست‌ها هستند، در طول هفته‌های گذشته، از منطقه باغوز خارج شده‌ و در طـول ماه جـاری نیز هـزاران تـروریست داعـشی خود را تسلیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
تا جنازه ابوبکره پیدا نشه داعش تموم نشده
آخرین اخبار