رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت B. و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C. هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رشید رمضانی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی جهرم رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زندانیان در کشور واکسینه به هپاتیت B. می‌شوند و تا کنون ۴۰۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

وی افزود: هپاتیت بیماری است خطرناک‌تر از ایدز که بهترین راه درمان آن پیشگیری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر درصدی از افراد در ایران ناقل بیماری هپاتیت B. و C. هستند که دولت برای درمان این تعداد هزینه‌های هنگفتی را متحمل شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه  ۲۸ میلیون نفر در کشور برای بیماری هپاتیت واکسینه شده اند، تصریح کرد: یک بیمار هپاتیت می‌تواند به طور متوسط ۱۲ نفر را مبتلا کند.

رمضانی با اشاره به شیوع این بیماری در کشور گفت: در حال حاضر در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت B. و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C. هستند.

وی عنوان کرد: با تولید داخلی داروی هپاتیت در ایران فرصت طلایی ایجاد شده است که می‌توان بامصرف این دارو تا ۹۵ درصد بیماری را کنترل و از پیشروی آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به رویکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی جهرم در راه‌اندازی مرکز مشاوره و درمان هپاتیت در شهرستان جهرم گفت: با همکاری ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به راه‌اندازی مرکز درمان و مشاوره هپاتیت شده‌ایم که رویکرد بسیار خوبی برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

راه‌اندازی مرکز مشاوره و درمان هپاتیت در جهرم

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.