افراد بالای ۲۹ سال خود را علیه بیماری هپاتیت بی واکسینه کنند.

ضرورت واکسیناسیون افراد بالای ۲۹ سالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی مدیر کل انتقال خون فارس گفت: متولدین سال ۶۸ به بعد، در برابر بیماری هپاتیت واکسینه شده اند، ولی افراد بالای ۲۹ سال، باید با مراجعه به مراکز بهداشت، خود را علیه این بیماری واکسینه کنند.

وی افزود: اهدا کننده خون با معرفی نامه‌ای از سوی سازمان انتقال خون برای واکسینه شدن به معاونت بهداشت شهرستان‌ها مراجعه کنند.

ترابی ادامه داد: متقاضیان در شیراز به مرکز بهداشت شهدای والفجر در خیابان ساحلی، مرکز بهداشت شهدای انقلاب در دروازه کازرون، مرکز مشاوره دکتر صدیق در خیابان قصرالدشت و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) و شهید مطهری در میدان نمازی پذیرای مراجعه کنندگان است.

مدیر کل انتقال خون فارس تاکید کرد: سازمان انتقال خون با همکاری علوم پزشکی تلاش می‌کنند انتقال هر ویروسی از طریق خون و فراورده‌های خونی به ویژه بیماری هپاتیت را به صفر رسانند.

فاز نخست این طرح از آغاز مهر امسال آغاز شده است و تا پایان بهمن ادامه دارد.

هپاتیت ب, (به انگلیسی: Hepatitis B) , نوعی بیماری عفونی ویروسی در انسان است که ویروس هپاتیت بی (HBV اچ‌بی‌وی) , عامل آن است.

بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است و در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود، اما در برخی شروع و توسعه سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.

آغاز بروز علائم بیماری ممکن است ۳۰ تا ۱۸۰ روز طول می‌کشد و با این حال در نهایت این آلودگی می‌تواند به ابتلای به بیماری‌های سیروز و سرطان جگر (Hepatocellular carcinoma) کمک کند و آن را پیچیده‌تر سازد.
انتهای پیام/م

تاکید بر واکسیناسیون افراد بالای ۲۹ سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
با سلام چه سیاستی هست که از موقع تولد تامرگ درایران بایدواکسن زد ولی خیلی ازکشورها به واکسنها اعتراض کردند وواکسن نمی زنند