رئیس کمیته ملی المپیک گفت: پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند و نسل جدید اگر رویش دارد به خاطر این افراد است.

صالحی امیری:پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه مسئولان ورزش با پیشکسوتان گفت: پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند و نسل جدید اگر رویش دارد و در عرصه‌های ملی و بین المللی می‌درخشد به خاطر این افراد است. بیش از ۲۰۰ پیشکسوت بالای ۶۰ سال در کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و مدیران و روسای فدراسیون‌ها جمع شدند.

او ادامه داد: این نشست با ۲ هدف برگزار شد. ابتدا آن که نشان دهیم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در خلال مسابقات، پیشکسوتان را می‌بیند، چون به آن‌ها باور داریم. دوم آن که به نسل جوان بگویم اگر می‌خواهید قهرمان شوید باید پهلوان باشید و مدال به تنهایی کسی را بزرگ نمی‌کند.

صالحی امیری تصریح کرد: این بزرگان در دوره‌ای بودند که حامی مالی نداشتند و درآمد خاصی هم به جیب نمی‌زدند، اما قانع بودند و تاریخ ساز ورزش ایران شدند. ما می‌خواهیم از مشکلاتشان با خبر باشیم، با آن‌ها صحبت کنیم و بیشتر به مسائل درمانی و درآمدی آن‌ها توجه کنیم. من با وزیر صحبت کردم و قرار شد موضوع پیشکسوتان را به عنوان یک مسئله اصلی ببنیم و مشکلات را حل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان داشت: پیشکسوتان عضوی از خانواده ورزش هستند و ما نمی‌توانیم امروز مدعی سکو‌ها باشیم بدون این که نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم.

او ادامه داد: حالا میزان مستمری قهرمانان المپیک را از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم و در سال ۹۸ هم افزایش خواهیم داشت.

صالحی امیری ادامه داد: ما در بهار شاهد افتتاح موزه خواهیم بود و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران موزه را خواهیم داشت. این موزه نماد انسجام است. هفته گذشته شگفت زده شدم، زیرا پیشکسوتان بیش از ۱۰۰ مدال و کاپ اهدا کردند. افراد در ۳ شیفت در تلاش هستند تا بهار آماده شود همچنین تیمی را به لوزان فرستادیم تا اشیایی را به تهران بیاورند. علاوه بر آن از مشاوران موزه باستان استفاده کردیم و به امید خدا با حضور شما و پیشکسوتان افتتاح موزه را خواهیم داشت که شایسته مردمان است و این موزه بازشناسی غرور ایرانیان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

نشست صمیمی پیشکسوتان ورزش با مسئولان ورزش/ افشارزاده: دیگر به استقلال برنمی‌گردم

حضور صالحی‌امیری و سلطانی‌فر در موزه کمیته ملی المپیک


انتهای پیام/ 

اظهارات صالحی امیری درباره دیدار با پیشکسوتان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.