سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: جامعه داوری باید آرامش خود را حفظ کند و جنجال‌ها دامن نزند.

سهرابی: جامعه داوری باید آرامش را حفظ کند و به جنجال ها دامن نزند/ 24 داور لیگ برتری برای قضاوت دربی شانس دارندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سهرابی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انتخابش به عنوان این کمیته گفت: با توجه به اینکه من در متن فعالیت‌های کمیته داوران حضور داشتم، مهدی تاج پس از استعفا فریدون اصفهانیان تصمیم گرفت من را به عنوان سرپرست کمیته داوران انتخاب کند. همین سیستم را ادامه می‌دهیم و امروز (سه شنه) هم که با تاج جلسه داشتم او راهنمایی‌های لازم را به من ارائه کرد و خط مشی‌هایی که باید همچنان ادامه پیدا کند را به من گوشزد کرد.

او درباره انتخاب داور دربی ۸۹ گفت: امروز قرار است جلسه کمیته داوران درباره انتخاب داور دربی تشکیل شود. هر ۲۴ داور لیگ برتری ما توانایی قضاوت بازی را دارند، اما باید عملکردشان در ماه‌های اخیر را بررسی کنیم تا براساس مسائل روحی-روانی، سابقه، تجربه و شرایط قضاوتشان در لیگ برتر داور دربی را انتخاب کنیم.

او ادامه داد: داوری فوتبال ایران آرامش دارد و تنها شاید جوی که بر علیه داوران به وجود آمده است فشار را زیاد کرده است. می‌خواهیم شرایطی را به وجود بیاوریم که داوران با فشار کمتر و آرامش بیشتری قضاوت کنند.

سهرابی درباره راه حل کمیته داوران برای خارج شدن از وضعیت پرتنش و استرس فعلی گفت: بخشی از این موضوع فرهنگی است و برخی افراد از این تنش‌ حمایت می‌کنند. خود جامعه داوری باید آرامش خودش را حفظ کند و به جنجال‌ها دامن نزند. طبق صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال اعضای دپارتمان و کمیته داوران باید حامی هم باشند و از داوران حمایت کنند. تلاش می‌کنیم با برقراری آرامش مانند کاری که در فوتسال انجام شد و داوری‌های لیگ فوتسال هیچ مشکلی نداشت در فوتبال هم چنین سیستمی پیاده کنیم. اگر آرامش وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

او درباره درگیری داود رفعتی (رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال) با علی خسروی (پیشکسوت داوری ایران) در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از داوران گفت: گفتن این چیز‌ها حاشیه درست می‌کند. خسروی و رفعتی رفیق قدیمی هستند و امکان دارد یک لحظه از هم ناراحت شوند، اما این موضوع خیلی زود تمام می‌شود.

سهرابی درباره راغب نبودن برخی اعضای کمیته داوران برای انتخاب او به عنوان سرپرست این کمیته بیان کرد: من تا سال ۸۵ داور بودم و از طرفی همین رسانه‌ها بار‌ها گفته اند یک فرد را از بیرون جامعه داوری به عنوان مسئول کمیته داوران انتخاب کنید. اگر قرار باشد چنین فردی انتخاب شود من که خودم سابقه قضاوت در فوتبال و فوتسال را داشته و ۲ دوره سابقه حضور در جام جهانی، قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی بین برزیل - ایتالیا، جام باشگاه‌های جهان، جام کنفدراسیون‌ها، جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های اروپا را در کارنامه دارم. ناظر فیفا و AFC هستم. مدیرعامل یک شرکت مهندسی هستم آیا برای تصدی پست سرپرستی کمیته داوران شایستگی ندارم؟


بیشتر بخوانید:

داورانی که در کانال تلگرامی داوری هستند اجازه قضاوت ندارند/ حضور کولینا در دربی تهران قطعی است

داوران لیگ برتری فوتبال تهدید شدند

انتهای پیام

اظهارات علیرضا سهرابی درباره وضعیت داوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار