دبیر اجرایی برند سنندج پایتخت نوروز ایران گفت: با هدف برندسازی و انعکاس مطلوب زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی استان کردستان فراخوان طراحی این برند منتشر شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کاوه رشیدی گفت: علاقه‌مندان به حضور در این رقابت هنری با بهره گیری از المان‌های شاخص کردستان از جمله رنگ‌ها و نما‌ها می‌توانند نسبت به هویت بخشی و نمادسازی برند ' سنندج، پایتخت نوروز ایران' اقدام کنند.

وی با اشاره به ویژگی طرح‌های ارسالی گفت: طرح قابل استفاده به دو صورت 'رنگی' و 'سیاه وسفید' و در ابعاد مختلف است.

وی اضافه کرد: طرح‌ها باید ویژگی‌های جامع بودن، سادگی و قابلیت سهولت در خواندن را داشته باشند و خلاقیت به عنوان ویژگی اصلی طرح و کپی نبودن از طرح‌های مشابه در آن وجود داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد است افزود: هر طراح می‌تواند حداکثر با ارائه سه اثر در این رویداد هنری شرکت کند و آثار باید با کیفیت ۳۰۰DPI و به صورت فایل اصلی ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه خلق آثار ارسالی می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد گفت: در صورت انجام کار گروهی، نام تمامی افراد باید ذکر شود. دبیر اجرایی برند سنندج پایتخت نوروز ایران اظهار داشت: در صورت برگزیده شدن این گونه آثار، جایزه به صورت مشترک به صاحبان اثر تعلق می‌گیرد.

رشیدی تاکید کرد: شرکت کنندگان موظف به تکمیل فرم شرکت در فراخوان و تعهد اصالت اثر هستند.

وی افزود: ضروری است به همراه تصاویر آثار و فایل‌های ارسالی، مشخصات هنرمند شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، آدرس پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، خلاصه سوابق علمی، هنری، پژوهشی و یک قطعه عکس پرسنلی ارسال شود.

دبیر اجرایی برند سنندج پایتخت نوروز ایران اضافه کرد: شرح نماد‌ها و مفاهیم بکار رفته در طرح ارسالی و تناسب آن‌ها با شرایط اعلام شده برای نماد، ضروری است.

وی یادآور شد: دبیرخانۀ فراخوان طراحی نماد سنندج، پایتخت نوروز ایران، تمامی حقوق چاپ، تکثیر و همچنین نشر الکترونیک و ارائه نمایشگاهی آثار را دارد.

رشیدی با اشاره به اینکه به خالق سه اثر برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، اظهار داشت: دبیرخانه مجاز خواهد بود از تصاویر آثار ارسالی در تبلیغات فرهنگی خود و پروژه طراحی نماد سنندج، پایتخت نوروز ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ مهلت ارسال اثر دارند افزود: ایمیل festivalnawroz@gmail.com برای دریافت آثار از سوی دبیرخانه تعیین شده است و علاقه مندان می‌توانند برای ارتباط با دبیرخانه با شماره ۰۹۰۵۳۷۱۳۰۲۲ تماس بگیرند.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج با همراهی و حمایت استانداری کردستان، اداره کل میراث فرهنگی کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و اتاق بازرگانی سنندج در آستانه نوروز ۱۳۹۸ و با هدف برندسازی، انعکاس مطلوب زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی کُردستان و تشویق مردمان ایران زمین برای حضور در استان، از هنرمندان گرافیست و صاحب ایده برای طراحی برند دعوت کرده است.
انتهای پیام/م

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.