گردهمایی سنجش عملکردی که با رویکرد آزمون پروژه محور در حوزه کارگران صنعت ساختمان کشور در مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گردهمایی سنجش عملکردی با رویکرد آزمون پروژه محور در حوزه کارگران صنعت ساختمان کشور امروز با حضور کارشناسان و استادکاران استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان غربی، تهران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، همدان، مرکزی در مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد.

اکبرشوکت رییس کانون انجمن صنفی کارگران بخش ساختمان کشور پیش از ظهر امروز دراین گردهمایی گفت: با توجه به ظرفیت اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و تعامل میان کانون انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان، کردستان به عنوان پایلوت طراحی پروژه‌های عملی در این حوزه انتخاب شده است.

شوکت بیان کرد:از سال آینده آزمون‌ها به صورت پروژه محور برای سنجش صلاحیت افراد در نظر گرفته شده است که در پایان افراد دارای تخصص و صلاحیت کافی، گواهی حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود: افزود: شناسایی کارگران بخش ساختمانی، ارائه آموزش‌های رایگان به کارگران و تحت پوشش قراردادن کارگران ساختمانی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

رییس کانون انجمن صنفی کارگران بخش ساختمان کشوربا اشاره به حذف آزمون‌های کتبی از کارگران ساختمانی گفت:آزمون‌ها به صورت پروژه محور و عملی در محل فعالیت کارگر انجام می‌شود.

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه طراحی پروژه‌ها با حضور انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان استان کردستان و برخی از انجمن‌های استان‌های منتخب شروع شده است، گفت: این طرح به مدت سه روز در سنندج به صورت پروژه عملی طراحی و در سال آینده پروژه‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در راستای ارتقاء مهارت کارگران اقدامات خوبی در استان کردستان صورت گرفته و امیدواریم پروانه دریافت سطح در جه ۳ به درجه یک ارتقاء یابد.

وی افزود: امید است در مدت این سه روز با تعامل و مشارکت نیرو‌های مجرب انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان برخی از استان‌های کشور در استان کردستان بتوانیم پروژه‌ها را طراحی و به عنوان پروژه‌های کشوری در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم نقطه عطفی برای کانون انجمن صنفی در بخش صنعت ساختمان خواهد بود، اذعان کرد: بحث تقاضا محوری با تشخیص بازار در اولویت اهداف و کار‌های فنی‌وحرفه‌ای استان قرار دارد.

احمدی هدف از گردهمایی کارگروه امروز را عزم راسخ برای ساماندهی کارگران صنعت ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: اگر آزمون به صورت پروژه‌ای برگزار شود، فرد فاقد مهارت و نیروی کار دارای صلاحیت و مهارت به خوبی تشخیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس ما از استادکاران و متخصصان این حوزه برای استانداردسازی و مهارت‌سنجی در این مرکز کار را شروع می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به شرکت ۶ هزار و ۱۹ نفر در آزمون پروژه محور در حوزه کارگران صنعت در روز جمعه هفته گذشته در استان کردستان، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۳۴ نفر از این تعداد موفق به کسب نمره قبولی در بخش کتبی و ۲ هزار و ۸۱۸ نفر در واحد عملی پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اشتغال ، بازارمسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.