مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان گفت : روستاییان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به صورت رایگان می‌توانند از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان گفت : با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستا‌ها ساکن هستند و ۲ شهر سروآباد و هورامان نیز زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند مردم این شهرستان به صورت ۱۰۰ درصدی و رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: در استان کردستان یک میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این آمار جمعیت ۶۲۰ هزار نفر را روستاییان تشکیل می‌دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در سطح استان ۳۳ دفتر پیشخوان بیمه سلامت فعالیت دارند، گفت: کسانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مراکز بیمه سلامت نسبت به زیر پوشش قرار گرفتن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این جلسه اظهار کرد: کردستان از جمعیت ۵۰ هزار نفری این شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفر آن زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

کوهسار دادور افزود: با توجه به محروم بودن این شهرستان و درآمد پایین مردم آن به ویژه روستاییان بیمه سلامت در این شهرستان یک ضرورت است.

دادور گفت: با پیگیری‌های انجام شده و توجه ویژه مسئولین بیمه سلامت استان وی با اشاره به نبود ساختمان بیمه سلامت در این شهرستان گفت: در حال حاضر شعبه بیمه سلامت در یک مکان استیجاری قرار دارد که با تکمیل سایت اداری یک مکان برای استقرار نمایندگی این بیمه در نظر گرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

خدمات رایگان بیمه سلامت به روستاییان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.