نیروهای کُرد سوریه می‌گویند طبق توافق لفظی با فرماندهان روس، به محض خروج آمریکایی‌ها از شهر منبج، نیروهای روس از این شهر در برابر حمله احتمالی ترکیه محافظت می‌کنند.

المانیتور: با خروج آمریکایی‌ها از منبج، نیروهای روسی از شهر دفاع خواهند کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابعی از نیرو‌های کُرد سوری  می‌گویند با خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه، نیرو‌های نظامی روسیه از شهر منبج در شمال سوریه در برابر حمله احتمالی ترکیه دفاع خواهند کرد.

«محمد مصطفی» از روسای شورای نظامی شهر منبج روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با پایگاه «المانیتور» گفته است: «فرماندهان نظامی روس دقیقاً دو روز پیش به ما گفتند به محض اینکه آمریکایی‌ها منطقه را ترک کنند، آن‌ها نیرو‌های نظامی‌شان را در سرحد منطقه (منطقه جداکننده منبج و ناحیه تحت کنترل ترکیه) مستقر خواهند کرد و همچنین گفتند که اگر آمریکایی‌ها همین فردا از منطقه خارج شوند ما جای آن‌ها را خواهیم گرفت».

محمد مصطفی با نام مستعار «ابو عادل» در این زمینه افزود این جابجایی بسیار آسان خواهد بود، زیرا فاصله بین نیرو‌های آمریکایی مستقر در بیرون منبج با نیرو‌های روسیه تنها نیم کیلومتر است.

المانیتور با بیان اینکه بررسی‌های خبرنگار ما اظهارات ابو عادل را تأیید می‌کند نوشت فاصله بین پایگاه نیرو‌های آمریکایی با نیرو‌های روس مستقر در منطقه تنها پنج دقیقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار