سخنگوی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی هشدار داد عملیات نظامی ترکیه در سوریه خطر درگیری بین آنکارا و واشنگتن، دو متحد ناتو، را افزایش داده است.

عملیات نظامی ترکیه خطر درگیری نظامی با آمریکا را بالا برده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فری بیکن، در حالی که نیروهای ائتلاف آمریکا بر آمادگی کامل خود برای مقابله با حمله ترکیه تاکید می کنند، عملیات نظامی ترکیه در سوریه خطر درگیری بین این کشور (ترکیه) و آمریکا را که دو متحد ناتو به شمار می آیند، بالا برده است. سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی روز جمعه گفت ائتلاف آمریکایی مستقر در منطقه کردستان سوریه در منبج آمادگی دارند تا در برابر حملات ترکیه دفاع کنند که این مساله خطر درگیری بین متحدان ناتو را افزایش داده است.

ترکیه هفته گذشته عملیات زمینی و هوایی را در شمال سوریه برای محاصره عفرین برای خارج شدن نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق که تحت حمایت آمریکا هستند ولی آنکارا آنها را گروهی تروریستی قلمداد می کند، شروع کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرده است عملیات را به شصت مایلی شرق منبج می کشاند، منطقه ای که برخلاف عفرین، نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف گفته است: «نیروهای ما آمادگی دارند تا از خود دفاع کنند. ما پوشش هوایی را برای همه نیروهای خود تامین کرده ایم و همواره آمادگی دفاع از نیروهای خود را داریم؛ خواه این تهدید از سوی داعش یا از سوی هر طرف دیگری باشد». دیلون بر حمایت آمریکا از یگان های مدافع خلق به عنوان اصلی ترین محور در نیروهای دمکراتیک سوریه که اصلی ترین شریک آمریکا در سوریه هستند تاکید کرد. با وجود اعتراض های آنکارا، دولت ترامپ همچنان به تامین تسلیحاتی، آموزش و پشتیبانی هوایی از این نیروها ادامه می دهد.

دیلون مدعی شد: «این نیروها در اطمینان یافتن ما از ادامه تمرکز بر شکست داعش نقش آفرینی می کنند. این تهدید همچنان به جای خود باقی است، همچنان درگیری های شدیدی روی می دهد و از این روست که ما همچنان روی این مساله متمرکز هستیم و نمی خواهیم چیزی توجه ما را از این موضوع دور کند».

ترکیه روز شنبه بار دیگر از آمریکا خواست حمایت خود از جنگجویان یگان های مدافع خلق را متوقف کند یا آماده تقابل با نیروهای این کشور باشد. اردوغان بارها از رئیس جمهور آمریکا خواسته است نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

روابط آمریکا و ترکیه ماه گذشته با تصمیم واشنگتن برای ایجاد نیروهای مرزی در شمال سوریه برای جلوگیری از درگیری بین نیروهای ترکیه و آمریکا، تیره تر شد. دیلون گفته است گشت ها تا زمانی که دستور نظامی دیگری صادر شود ادامه خواهد داشت. در گفتگوی تلفنی که بین ترامپ و اردوغان در روز چهارشنبه صورت گرفت، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد ترکیه را از ادامه حملات نظامی بازدارد و به گفته کاخ سفید، به وی هشدار داد از هر اقدامی که خطر تقابل را بین دو کشور ایجاد می کند، پرهیز کند. ترکیه این موضع کاخ سفید را به چالش کشیده است.

 

انتهای پیام/

احتمال وقوع درگیری نظامی میان ترکیه و آمریکا در سوریه

برچسب ها: خاورمیانه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
ترکیه هم پیمان امریکاست و با هم ساخت و پاخت دارند امریکا می داند کارش در سوریه تمام شده و اگر اصرار بر ماندن کند باید تلفات بدهد سعی می کند ترکیه را با یک برنامه ریزی ساختگی وارد جنگ با سوریه کند که به هدف خود که کشتن مسلمانان است و امنیت اسراییل برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
متاسفانه ترکیه همچنان در جناح نوکری استکبار امریکائی و صهیونیست ها عمل می کنند و برای تجاوز به کشورهمسایه اشان سوریه باید بهای سنگینی را پرداخت کنند .
آخرین اخبار