آموزش و پرورش در فروردین با اخباری حول اما و اگرهای اجرای رتبه بندی فرهنگیان و جزئیات پذیرش نیرو در این وزارتخانه گذشت.

از اما و اگرهای اجرای رتبه بندی معلمان تا جزئیات پذیرش نیرو در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌ها و وعده و برنامه هایی بسیاری روبه رو بود که به طور متناوب اقدامات آن را  ماه به ماه و به اجمال بررسی خواهیم کرد.

مدرسه سازی در مناطق محروم اولویت بنیاد برکت است/ اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس برکت

سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره ساخت مدرسه عنوان کرد: ساخت ۲ هزار مدرسه را در دستور کار قرار دادیم که از این تعداد ساخت ۱۵۰۰ مدرسه به مرحله قرارداد رسیده که از میان ۱۰۰۰ مدرسه افتتاح شده است.

وی با اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مدارس ادامه داد: ۷۱۵ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده است و بخشی از این طرح‌ها با همکاری سازمان نوسازی خواهد بود؛ به گونه‌ای که تامین اعتبار با بنیاد برکت و ساخت توسط سازمان نوسازی انجام می‌شود.

مدیر عامل بنیاد برکت بیان کرد: ۵۰۰ مدرسه از تعهدات ما باقی مانده است که چارچوبی برای ساخت این تعداد مدرسه در نظر گرفتیم و اولویت ما روستا‌ها و مناطق محروم همچنین طرح‌های نیمه تمام است.

اما و اگرهای اجرای رتبه بندی معلمان در سال ۹۷

ناصر سلیمان زاده سرپرست امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی برای مهر سال ۹۷ عنوان کرد: در تلاش هستیم تا این طرح را برای مهر ۹۷اجرایی کنیم البته این موضوع منوط به همکاری شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: چنانچه شورای‌عالی آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را به موقع تصویب کند رتبه بندی را در مهر ۹۷اجرا می کنیم البته اکنون این مصوبه مراحل نهایی را طی می‌کند.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، طی توئیتی در واکنش به بلاتکلیفی در اعلام موضع این وزارتخانه برای حذف یا ابقای آزمون مدارس سمپاد و تائید و تکذیب اخبار موجود اینگونه نوشت:

واکنش «بطحائی» به بلاتکلیفی در اعلام موضع برای حذف آزمون مدارس سمپاد

دوست عزیزی بر خلاف جمع‌بندی رئیس محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و با اطلاعات نادرست، مباحث جلسه را رسانه‌ای کرد!

«فضای آشفته امروز رسانه‌ها و نگرانی برخی خانواده‌ها دست‌پخت وی بود.

همچنان بر وعده خود برای دور کردن اضطراب از دانش آموزان و جمع کردن بساط مافیای آزمون‌ها پایبند هستم.»

صندوق ذخیره فرهنگیان به اصلاحات نیاز دارد

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و پیشنهاداتی که در گزارش تحقیق و تفحص از این صندوق مبنی بر نظارت بر عملکرد آن اشاره شده، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۱۳۷۴ شروع به فعالیت کرده است که از زمان تاسیس تا کنون دولتی یا خصوصی بودن این صندوق به طور شفاف مشخص نیست و همین ابهام باعث انحراف در روند فعالیت آن شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به این شرایط و به دلیل این ابهام پیشنهاد دادیم تا صندوق وضعیت خود از نظر دولتی یا خصوصی بودن را مشخص کند که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش و هیئت امنای صندوق برای این موضوع پیش قدم شوند.

جزئیات پذیرش نیرو در آموزش و پرورش

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به روند پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از آماده شدن دفترچه آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: برای اجرایی شدن باید هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود که امیدواریم کار‌ها به گونه‌ای پیش رود که تا پایان فروردین انتشار دفترچه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: متقاضیان دستگاه‌های دیگر می‌توانند در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند و حدود ۱۵تا ۲۰روز برای ثبت نام زمان در نظر گرفتیم و بعد از پذیرش دو برابر ظرفیت افراد از طریق مصاحبه انتخاب می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره پست‌های مورد نیاز این آزمون گفت: پذیرش در پست‌های آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی انجام می‌شود.

چهاربند افزود: در دوره متوسطه متناسب با ۲۵رشته تحصیلی جذب نیرو انجام می‌شود و برای دوره ابتدایی ۳۸رشته نیاز داریم که در مجموع برای ۶۳رشته پذیرش خواهیم داشت.

ادغام معاونت‌های آموزش و پرورش به کجا رسید؟

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت ادغام معاونت‌ها در آموزش وپرورش در راستای کوچک‌سازی ساختار تشکیلاتی عنوان کرد: بر اساس مصوبه‌ای که در دولت اعلام شده است، آموزش وپرورش باید به عنوان یکی از وزارتخانه‌ها موضوع ادغام معاونت‌ها را مورد توجه قرار دهد و بر اساس این مصوبه تصمیم گرفته شده تا ۵ معاونت در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی ادامه داد: خط قرمز ما در کوچک‌سازی ساختار تشکیلاتی حفظ معاونت‌های آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی است و در حال بررسی هستیم تا زمینه را برای تداوم فعالیت این معاونت‌ها مشخص کنیم.

ابقای کاردانی پیوسته برای هنرجویان فنی‌وحرفه‌ای/ تولید محتوای جدید برای دوره کاردانی

محسن حسینی‌مقدم مدیر کل دفتر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت حذف دوره کاردانی پیوسته برای هنرجویان فنی‌وحرفه‌ای که مدتی پیش از سوی وزارت علوم اعلام شده بود، اظهار کرد: مذاکراتی با وزارت علوم برای این برنامه داشتیم و اصرار ما بر ابقای این طرح است.

وی ادامه داد: طی رایزنی‌های انجام شده و با توجه به تغییراتی که در نظام آموزشی اعمال می‌شود، وزارت علوم در حال تدوین محتوای جدید آموزشی دوره کاردانی برای هنرجویان فنی‌وحرفه‌ای آینده است.

مدیر کل دفتر آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تولید محتوای جدید مبتنی بر آموزه‌های نظام جدید هنرستان‌ها در آموزش و پرورش تدوین می‌شود، اظهار کرد: کار را به طور همسو با وزارت علوم انجام می‌دهیم و و این تولید محتوا نشان از تداوم دوره کاردانی پیوسته برای هنرجویان فنی‌وحرفه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سجاد
۱۲:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
مهر ۹۷ که گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
قول میدم اجرا نمی شه از سال ۹۵ انداختن تو دهن معلما هر روز امروزو فردا می کنن
آخرین اخبار