دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرخراسان شمالی گفت: دستگاه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر برای ارتقای خدمات به مسافران نوروزی در استان همگرا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرخراسان شمالی گفت: ۲۷ دستگاه تشکیل دهنده این ستاد، با تعامل و هم افزایی قصد دارند بهترین خدمات را به مسافران و گردشگران عبوری از خراسان شمالی ارائه کنند.

وی افزود: با مشارکت فارغ التصیلان حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری ، به معرفی مناسب‌تر جاذبه‌های گردشگری و آیین و فرهنگ استان می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم تا توقف و ماندگاری مسافر در خراسان شمالی را ارتقا دهیم.

وی ایجاد ۱۲ بازارچه نوروزی و ۲۰ نوروزگاه در محور شرق به غرب استان (جاده اصلی آسیایی)، کارناوال گل و خیابان غذا در مرکز شهر بجنورد با ویژه برنامه‌های متنوع و تور‌های گردشگری یک روزه را از اقدامات جالب توجه گردشگران در این ایام عنوان کرد و گفت: عرضه غذا‌های سنتی و دمنوش‌های گیاهی، اجرای تئاتر‌های خیابانی، بازی‌ها و سرگرمی‌های بومی و موسیقی‌های سنتی ۵۰ و ۱۰۰ نفره، از جمله این ویژه برنامه‌های نوروزی است.

یزدان پناه در خصوص امکانات اقامتی استان هم گفت: ۱۵۰ مدرسه با شش هزار نفر ظرفیت ، علاوه بر دو هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت هتل ها ، مهمان پذیرها ، خانه‌های بوم گردی و خانه مسافر‌ها در خدمت مسافران نوروزی است.

وی تنوع قومی و امکان اقامت و همزیستی گردشگران در کنار قومیت‌های استان را در برخی مناطق را یکی از ظرفیت‌های خاص استان برشمرد و از مردم استان به صورت ویژه دعوت کرد تا برای معرفی بهتر استان از جمله در فضای مجازی تلاش کنند و از مشوق‌های ستاد خدمات سفر برخوردار شوند.

انتهای پیام / ب

 ۱۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.