فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: امسال بیش از یکصد هزار نفر از زائران راهیان نور در استان خوزستان اسکان رایگان خواهند داشت.

شسردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اردو‌های راهیان نور در سال جاری و تفاوت آن با سال‌های گذشته گفت: قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه برای این اردو‌ها در سال جاری برنامه ریزی راهبردی انجام داده است و در کنار سایر کارها، اقداماتی را با واگذار کردن نقش به مردم و همراهی آنان انجام داده است.

وی افزود: اردو‌های راهیان نور هر ساله از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا می کند. در واقع راهیان نور بستر ترویج حماسه‌های دفاع مقدس است.

رئیس قرارگاه مرکزی اردو‌های راهیان نور اظهار کرد: اردو‌های راهیان نور بستری برای انتقال حماسه‌ها، ایثار و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس به نسلی‌ است که این دوران و حماسه‌های آن را تجربه نکرده است.

وی افزود: امسال کارویژه‌های قابل توجهی در راستای بهره مندی زوار در مناطق عملیاتی راهیان نور درنظر گرفته شده است. به همین منظور قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در محل یادمان عملیات بیت‌المقدس استقرار پیداکرده است. این قرارگاه توانمندی و برنامه ریزی خود را برای ارائه کار‌های جدید متمرکز کرده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: امسال در روز ملی راهیان نور درمانگاه تخصصی خدمات پزشکی با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در منطقه ملاشیه افتتاح شد و مردم این منطقه نیازمند چنین مرکزی بودند.

وی افزود: امسال با وجود محدودیت‌های مالی در محل یادمان عملیات بیت المقدس نسبت به سال گذشته افزایش درصدی آمار بازدید کنندگان را داشته ایم. یکی دیگر از اقدامات مهمی که امسال صورت گرفته ساماندهی خودرو‌های شخصی مردم بوده و اگر مردم با وسائل نقلیه شخصی خود در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، باید برای پارک کردن خودرو‌های خود به محل‌های تعیین شده مراجعه کنند.

سردار سلیمانی درباره سایر امکانات رفاهی درنظر گرفته شده برای زائرین اظهار کرد: زواری که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند دغدغه روایت گری، اسکان و اقامت را نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره سامانه ایجاد شده برای راهیان نور عنوان کرد: امسال برای نخستین بار سامانه آماری برای ثبت نیازمندی کاروان‌ها در خصوص اسکان، روایت گری ایجاد شده و آن‌ها می‌توانند نیازمندی خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی درباره شرایط اسکان زوار راهیان نور اظهار کرد: ما برای اسکان به دلیل مشارکت مردم از زوار هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و امکان اسکان شبانه بیش از یکصد هزار نفر را در استان خوزستان فراهم کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار