سردار جعفری گفت: در دفاع مقدس اکثر رزمندگان جوان بودند و امروز در راهیان نور اکثر زائران جوان هستند، این رمز پیروزی انقلاب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز در آئین ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، گفت: روز ملی راهیان نور که یک روز بسیار مهم و تاریخی است، در تقویم ثبت شده و البته ۸ سال و صد‌ها روز پشتوانه و عقبه معنوی و ایمانی دارد که در قالب این روز نامگذاری شده است.

وی با ابراز خوشنودی از حضور در جمع راهیان نور، افزود: ۸ سال دفاع مقدس مقطع بسیاری مهم در طول تاریخ اسلام است که به جز صدر اسلام در هیچ مقطعی تکرار نشده و در طول ۸ سال دفاع مقدس در این مناطق حماسه‌های بزرگی رقم خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رزمندگان، مصداق آیه «آن الذین قالوا ربنا الله» بودند و خدای خود را بزرگتر از آمریکا و همه ابرقدرت‌های شرق و غرب می‌دانستند. آن‌ها با همه وجودشان به خدا و یاری او امید داشتند.

جعفری بیان کرد: مردم و رزمندگان اسلام به خداوند ایمان داشتند و در مقابل فشار‌های همه جانبه شرق و غرب ایستادگی کردند و به همین دلیل در طول ۸ سال دفاع مقدس، دائما شاهد نصرت‌های الهی و امداد غیبی در تمام عملیات‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه قرآن، مبنای حرکت رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، گفت: امروز باید قدردان حرکت عظیم شهدا باشیم و ارزش و اثرات ماندگار این نصرت الهی را بدانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به شباهت راهیان نور به راهپیمایی اربعین، بیان کرد: ما در مسیر اربعین حرکت می‌کنیم تا اعلام کنیم که حرکت امام حسین (ع) ادامه دارد و زائران در مسیر راهیان نور قرار گرفته‌اند تا اعلام کنند که این حرکت عاشورایی و دفاع از حق و مظلوم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در راهیان نور نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند و با نسل اول انقلاب، پیوند ناگسستنی را ایجاد می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس اکثر رزمندگان جوان بودند و امروز در راهیان نور اکثر زائران نیز جوان هستند و این رمز پیروزی انقلاب و فتح الفتوح است. جوانان ذخیره انقلاب، نقش آفرین و امید ملت هستند.

وی با بیان اینکه زائران در مناطق عملیاتی و حرکت راهیان نور پیام شهدا را می‌شنوند، عنوان کرد: محتوای اصلی پیام شهدا، رونق حیات معنوی در جامعه است؛ حیات معنوی یعنی امید به آینده، حرکت به آرمان‌ها و استقامت و پایداری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان همواره در حال توطئه چینی علیه ملت ایران هستند و در این چهل سال نیز مردم در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از انقلاب پشتیبانی کردند، که بدون تردید این اثر خون شهدا است.

وی افزود: ولایت فقیه وصیت تمام شهیدان است و باید به این وصیت عمل کنیم و رهنمود و فرمایشات ایشان را نصب العین خود قرار دهیم؛ رهبر معظم انقلاب امروز در مقابل کسانی که به دشمن دلبسته اند، در حال صبر است.

جعفری گفت: بدون تردید تداوم انقلاب در چهل سال گذشته، آغاز نهضت بیداری در منطقه و توسعه آن تا قلب اروپا مدیون حماسه، استقامت و پایداری رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی دفاع مقدس را رمز ماندگاری و استمرار انقلاب است عنوان کرد و افزود: ما در هشت سال جنگ تحمیلی انقلاب خود را صادر کردیم.

انتهای پیام/م

سردار جعفری در راهیان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.