دبیر ستاد نوروزی خرمشهر گفت: در خرمشهر ظرفیت اسکان برای بیش از ۲۴ هزار نفر از میان کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی فراهم‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سجاد پاک‌گوهر دبیر ستاد نوروزی خرمشهر ، به فراهم شدن شرایط اسکان مسافران نوروزی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۴۸ مدرسه با ظرفیت اسکان سه هزار و ۵۰۰ نفر، ۳۰۰ نفر ظرفیت هتلی و ۴۰ چادر برای اسکان مسافران نوروزی در خرمشهر پیش‌بینی‌شده است.

وی  از فراهم بودن ظرفیت اسکان برای ۲۰ هزار نفر از کارون‌های راهیان نور نیز خبر داد و افزود: در خرمشهر امکان اسکان ۲۰ هزار نفر از راهیان نور فراهم‌شده که از این میان اردوگاه شهید باکری به‌تنهایی ظرفیت اسکان ۱۶ هزار نفر را دارد.

دبیر ستاد نوروزی خرمشهر در ادامه به برشماری اقدامات انجام‌شده از سوی ستاد سهیل خدمات سفر و ستاد نوروزی خرمشهر برای استقبال از مسافران در سال جدید پرداخت و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری موجود در منطقه، خرمشهر هرساله یکی از هدف‌های سفر گردشگران در نوروز بوده است و امسال نیز به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی افزایش ورود میهمان نوروزی به این منطقه نسبت به سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شود.

پاک‌گوهر بابیان اینکه کمیته‌های دهگانه نوروزی خرمشهر از ابتدای اسفند فعالیت‌های خود را برای استقبال از میهمانان نوروزی آغاز کرده‌اند، از برگزاری مانور ستاد نوروزی به‌منظور سنجش میزان آمادگی این کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال نوروزی خبر داد.

وی در این رابطه گفت: دو مانور ستاد نوروزی در خرمشهر پیش‌بینی‌شده است که یک مانور هفته گذشته برگزار و مانور بعدی در هفته آینده برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد نوروزی خرمشهر اجرای برنامه‌های خدمات شهری توسط شهرداری، استقرار اکیپ امدادی سیار هلال‌احمر، استقرار ایستگاه سلامت مرکز بهداشت، گشت زنی ایمنی دریایی بندر و دریانوردی، راه‌اندازی ستاد اسکان آموزش پرورش، نظارت بر تأسیسات اقامتی ازجمله هتل و مهمانداری، بررسی میزان رضایت اقامت‌کنندگان در مراکز اقامتی، برپایی تور گردشگری دریایی با پشتیبانی گشت ایمنی دریایی و گشت انتظامی شهری را ازجمله برنامه‌های اجراشده در مانور ستاد نوروزی خرمشهر است.

پاک گهر در ادامه به برشماری محورهای گردشگری خرمشهر پرداخت و گفت: در خرمشهر سه محور اصلی گردشگری وجود دارد که محور اول، اماکن بازمانده از دوران دفاع مقدس و آثار جنگ تحمیلی است که برخی از این مناطق در نقشه‌های تهیه‌شده توسط شهرداری خرمشهر مشخص‌شده‌اند.

وی گردشگری آبی را دومین محور گردشگری خرمشهر برشمرد و افزود: محور گردشگری آبی خرمشهر هرساله شاهد ظرفیت رو به رشد و استقبال هر چه بیشتر بوده است که برای امسال نیز تلاش شده که سطح استاندارد گشت‌های آبی افزایش یابد.

انتهای پیام/ د

تعریف ۲۴ هزار نفر ظرفیت اسکان نوروزی در خرمشهر

برچسب ها: راهیان نور ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.