نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی آخرین وضعیت گروه‌های تروریستی در مناطق پیرامونی ایران با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزییات جلسه امروز این کمیسیون با حضور عراقچی را تشریح کرد.

بررسی آخرین وضعیت گروه‌های تروریستی در مناطق پیرامونی ایران با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت ملیعلی نجفی خشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در این نشست که با حضور عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و مسئولان سایر ارگان‌ها برگزار شد آخرین وضعیت گروه‌های تروریستی در مناطق پیرامونی ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: عراقچی با اشاره به اینکه تروریسم یکی از معضلات جدید در منطقه به شمار می‌رود، سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد که دستگاه‌های ذیربط و هماهنگی نزدیک هم در مقابله با تروریسم مصمم هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در این جلسه عراقچی با بیان اینکه سازمان ملل متحد، سه خانواده یعنی داعش و گروه‌های وابسته، القاعده و گروه‌های وابسته، طالبان و گروه‌های وابسته را به عنوان گروه‌های تروریستی می‌شناسد، همچین معاون سیاسی وزیر خارجه اشاره کرد که اگرچه داعش برنامه جهانی داشت، اما به عنوان خلافت اسلامی در عراق و سوریه شکست خورد.

نجفی اظهار کرد: اضمحلال سرزمینی تروریست‌ها و پراکندگی آن‌ها از منطقه، حمایت‌های برخی کشور‌های منطقه و خارج از منطقه از تروریست‌ها ارتباط تروریسم و قاچاق مواد مخدر، عزم جدی و عملی جهانی برای مقابله با تروریسم و ... از موارد مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار