سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی مشکلات مرزبانان با حضور سردار رضایی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

بررسی مشکلات و چالش‌های مرزبانان در کمیسیون امنیت ملی مجلسعلی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگو باخبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: نشست امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و مسائل و مشکلات مرزبانان با حضور سردار رضایی فرمانده مرزبانان نیروی انتظامی و نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد. 

وی افزود: در این نشست سردار رضایی گزارشی از وضعیت مرز‌های ایران و مرزبانان ارائه و تاکید کرد که با توجه به اینکه ایران دارای ۸۷۵۵ کیلومتر مرز با کشور‌های همسایه است لذا باید به تحقق راهبرد‌های اساسی مرزبانی یعنی ارتقای تعاملات و کاهش آسیب پذیری  توجه کرد که در این راستا تقویت کارگروه ویژه مرزی موثر خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: تامین امنیت در مرزها، اجرای معاهدات و پروتکل‌های مرزی، مبارزه با قاچاق، اشرار و گروه‌های تروریستی، شرایط سخت فعالیت مرزبانان باتوجه به تنوع جغرافیایی و آب و هوای، ضرورت پاسخگویی و مسئولیت پذیری کشور‌های هم مرز، اهمیت افزایش بودجه و اعتبارات مرزبانی و ... از محور‌های مطرح شده در این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیکی سال جدید، اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان و تقدیر از همراهی و صبوری خانواده‌های آنها، بر حمایت از تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های مرزبانان و حل یا کاهش مسائل و مشکلات آن‌ها تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار