مدیرعامل سازمان فردوسها شهرداری مشهد گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، از سال 1387 تا کنون، متوفیانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند به صورت کاملا رایگان از خدمات عمومی ارائه شده توسط این سازمان بهره می برند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی مدیرعامل سازمان فردوس‌ها شهرداری مشهد گفت: براین اساس مقرر شده تا ۵۰ درصد هزینه‌های متوفیان از سوی سازمان فردوس‌ها و ۵۰ درصد دیگر از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شود که از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از ۷۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از این خدمات رایگان استفاده کرده اند.

وی افزود: این خدمات شامل، خدمات اداری و تشکیل پرونده، انتقال از داخل شهر به سالن معراج، خدمات تغسیل و تکفین، تدفین، خدمات ترمیم و نگهداری قبور، خدمات بتن و نصب سنگ و سردخانه است که در مقابل ارائه این خدمات هزینه‌ای از این مددجویان دریافت نمی‌شود.

 مدیرعامل سازمان فردوسها شهرداری مشهد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۱۱۰۰ نفر از متوفیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از این خدمات بهره برده اند که برای ارائه این خدمات، بیش از ۴ میلیارد ریال از سوی این سازمان، پرداخت شده است.

مهدوی دامغانی تصریح کرد: شهروندانی که متوفی خود را در بلوک جاری دفن که به صورت روزانه تدفین در آن صورت می‌گیرد دفن کنند، بابت قبر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و هزینه دریافتی بابت قبر تنها زمانی دریافت می‌شود که خانواده متوفی بلوک دفن خاص و خارج از بلوک دفن جاری را مورد نظر داشته باشند که در این صورت براساس بلوک مورد نظر، هزینه‌ای بابت قبر از شهروندان دریافت خواهد شد.
 
انتهای پیام// د.ف
 

 

کمیته امداد  خراسان رضوی به متوفیان تحت پوشش این سازمان خدمات رایگا ن ارائه می دهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.