معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از افزایش ۲.۵ درصدی نرخ رشد سواد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، داود تقی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نرخ رشد سواد در استان بیش از ۲.۵ درصد است، گفت: این رقم در کشور ۱.۵ درصد و در مقیاس جهانی یک درصد است.

وی افزود: مطابق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، بالاترین میزان باسوادی کشور در مازندران با مجموع ۹۷.۶۳ درصد است.

تقی نیا با بیان اینکه مازندران طرح‌های ابتکاری بسیاری در زمینه سوادآموزی دارد، گفت:برگزاری بازدید همتا، برگزاری جلسات اقماری، تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی از سامانه و دستورالعمل‌ها، همایش بزرگ آموزش دهندگان و اولیای بی‌سوادان و مدیران مدارس به صورت قطبی با رویکرد شناسایی و جذب و آموزش معلولان جسمی حرکتی آموزش پذیر از جمله اجرای این طرح‌ها است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت به‌روزشدن در زمینه سوادآموزی تأکید کرد: آموزش بی‌سوادان به روش سنتی مایه دلسردی و بی‌رغبتی سوادآموز است.

وی با بیان اینکه روش‌های سنتی موجب فاصله گرفتن افراد از تحصیلات و علم روز می‌شود، گفت: تمامی کلاس‌ها باید از امکانات هوشمند استفاده تا جاذبه حضور در کلاس ایجاد شود.

تقی نیا با اشاره به رشد بیش از ۲ برابری سوادآموزی در استان مازندران نسبت به بقیه استان‌های کشور، افزود: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی بدون یاری تمامی سازمان‌ها و مشارکت برون سازمانی بی‌نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام/آ

سوادآموزی در مازندران افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.