جان بولتون در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» از پاسخ دادن به پرسشی درباره ازسرگیری فعالیت‌های کره شمالی در یک سایت موشکی، طفره رفت.

کیم جونگ اون به موضع ترامپ در قبال آزمایش‌های موشکی کاملا آگاه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی» از پاسخ دادن به پرسشی درباره ازسرگیری فعالیت‌های کره شمالی در یک سایت موشکی، طفره رفت.

به نقل از هیل، بولتون در این مصاحبه مدعی شد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دقیقا درباره موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درخصوص آزمایش‌های موشکی آگاهی دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تصاویر ماهواره‌ای که بیانگر ازسرگیری فعالیت‌های یکی از تاسیسات موشکی کره شمالی است، گفت: ترجیح من این است وارد جزئیات نشوم. در کره شمالی همواره فعالیت‌های زیادی در جریان بوده است، اما نمی‌خواهم بر اساس تصاویری که یک ماهواره تجاری نشان می‌دهد، گمانه زنی کنم.

کارشناسان می‌گویند این تصاویر نشان می‌دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش موشکی در سایتی واقع در حومه پیونگ یانگ است.

بولتون همچنین افزود: ترامپ در این باره بسیار شفاف گفته است که قصد ندارد اشتباهات دولت‌های پیشین (آمریکا) را تکرار کند. او گفت: یکی از این اشتباهات این است که باور کنیم کره شمالی وقتی متعهداتی را متقبل می‌شود به طور اتوماتیک به آن‌ها عمل می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: واشنگتن فعالیت‌های کره شمالی را به طور دقیق تحت نظر دارد. او افزود: رئیس جمهور بار‌ها گفته است که نبود آزمایش‌های هسته‌ای (از سوی کره شمالی) را احساس می‌کند و عدم وجود آزمایش‌های موشکی نشانه مثبتی است.

بولتون همچنین گفت: همانطور که رئیس جمهور گفت، اگر کیم جونگ اون چنین اقدامی (آزمایش موشکی) انجام دهد، او بسیار ناامید خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار