رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران گفت: موزه این شهرستان ۶۰ قطعه اشیا با موضوع ابزار شست و شو، خوراک، دامداری، معماری و مزار‌ها آماده پذیرش مهمانان نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محرم عبدالله پور رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران، با بیان اینکه سالانه هفت هزار نفر از این موزه بازدید می‌کنند، گفت: این آثار و ابزار‌های تاریخی و سنگی همه متعلق به شهرستان چالدران بوده و از نقاط مختلف آن گردآوری شده اند.

وی افزود: اشیای موزه چالدران مربوط به دوره‌های مختلف از جمله دوره نو سنگی، پیش از تاریخ، دوره اسلامی و معاصر است بعد از انجام مطالعات لازم توسط کارشناسان اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان شناسایی و به موزه این شهرستان به آدرس خیابان ۱۷ شهریور، جنب جمعیت هلال احمر شهرستان منتقل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران بیان کرد: شیر سنگی، سر ستون، سنگ آسیاب، سنگ قبور، هاونگ‌دستی، حوضچه آب و گوشت کوب و ابزار شست و شو در گذشته از جمله آثاری هستند که در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار داده شده است.

وی ادامه داد: چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و هوای خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان بوده و این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهر‌های کشور است.

عبداله پور با بیان اینکه تالاب «ناور» در نقطه مرزی این شهرستان قرار گرفته، گفت: مرداب‌ها و تالاب‌های متنوع، از جلوه‌های طبیعی این شهرستان بوده و کلیسای طاطائوس یا قره کلیسا که از شهرت جهانی برخوردار است، در روستای قره کلیسا بین شهرستان‌های شوط و سیه چشمه واقع شده‌است.

او با اشاره به نقاط گردشگری شوط، بیان کرد: آب گرم درمانی زاویه، تفرجگاه شیرین بلاغ، سواحل دریاچه سد بارون، سد بابا احمد، آبشار روستای قرنقو، تالاب پیر احمد کندی، تالاب زوایه سفلی، آبگرم عرب دیزج، آبشار گوی قیر، سد آپاراباشی و منشور‌های بازالتی از جمله مهمترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است.

انتهای پیام/م

آماده سازی جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.