بسترسازی اشتغال در روستا‌های در معرض اعتیاد / برنامه‌های میدانی وعملیاتی در مبارزه با اعتیاد در سال ۹۸

علی محمد احمدی استاندار یاسوج گفت: بسترسازی برای اشتغالزایی روستا‌های در معرض خطر اعتیاد در برنامه کاری دستگاه‌های اقتصادی استان قرار می‌گیرد.

 علی محمد احمدی استاندار یاسوج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج دریازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در روستا‌های پرخطر و در معرض اعتیاد و مواد مخدرعلاوه بر برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، مشاوره‌ای برای افزایش آگاهی و فرهنگسازی در مبارزه با اعتیاد؛ ایجاد بستر‌های اشتغالزا، برنامه ریزی برای فضا‌های ورزشی، طرح‌های هادی و توسعه دیده خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه، اعتیاد حربه دشمن در کنار تهدیدات اقتصادی وفشار‌های روحی و روانی فضای مجازی است و سطح بندی روستا‌های استان در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

احمدی تاکید کرد: سطح بندی مناطق کم خطر در معرض خطر و پرخطر به لحاظ قرار گرفتن در معرض مواد مخدر و اعتیار اقدامی است که برای برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

استاندار ابراز کرد: اگر در سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر استان حدود پنج تن می‌باشد و رشد بالایی دارد، نشان از توجه بیشتر به مسئله ورود، توزیع و گرایش به این مواد خواهد بود.

وی اظهار کرد: هر چند این میزان کشفیات در استان به دلیل ترانزیت این مواد از منطقه جنوب به دیگر کشورهاست و ما به لحاظ اخلاقی مانع می‌شویم و در این راه شهید می‌دهیم، اما وقتی ورودی‌ها و حجم کشفیات به استان زیاد است، قطعا بخشی از آن در استان می‌ماند و دسترسی به آن بیشتر می‌شود.

استاندار با بیان اینکه، برنامه‌ها در مبارزه با مواد مخدر، حوزه اعتیاد و معتادین در ۹۸ میدانی و عملیاتی‌تر خواهند شد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، امنیتی و بخصوص متولیان امر در این رابطه با هم افزایی پای کار خواهند آمد.

احمدی تاکید کرد: انتظار است این مسئله با حساسیت بیشتری مورد توجه باشد وتصمیم گیری برای برنامه‌های سال نو همراه با پیشنهادات، ایده ها، راهکار‌های کاربردی تر، کارشناسی‌تر و مطالعه شده و دقیق‌تر همراه با برنامه‌ها و ابزار‌های بازدارنده‌تر از سوی اعضای شورای هماهنگی ارایه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: سال گذشته افزون بر پنج هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که نیازمند برنامه ریزی و توجه بیشتر به این موضوع است.

 

انتهای پیام/ت

اعتیاد حربه دشمن در کنار تهدیدات اقتصادی

برچسب ها: اعتیاد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.