فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح تطهیر و برخورد قانونی با ۶۶۹ واحد صنفی که با فروش لباس‌های غیر متعارف در زمینه ترویج بدپوششی اقدام می کردند ، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از ارزشمند‌ترین نماد‌های فرهنگی، اجتماعی در میان مردم ایران در دوران قبل و بعد از اسلام به شمار می‌آید و رعایت آن از جمله موضوعات مورد تاکید مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون بوده است.

 
وی با بیان اینکه سنگر حجاب و عفاف همواره مورد هجمه شدید دشمنان قرار داشته است، گفت:: نظام‌های استکباری و سرمایه داری در این سال‌ها تلاش کردند تا با عرضه پوشاک نامتعارف که مبین فرهنگ منحط غرب است، مردم و خصوصاً دختران و پسران جوان را از طهارت و پاکی دور کنند.
 
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه حفظ و پاسداری از ارزش‌ها برعهده نیروی انتظامی است به همین جهت طرحی تحت عنوان "تطهیر" با هدف برخورد و مقابله با مروجان بد پوششی و فروشندگان لباس‌های غیر متعارف در دستور کار مجموعه پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.
 
سردار معصوم بیگی از تشکیل گشت‌های ویژه مشترک با بازرسان اتحادیه‌های صنفی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور نظارت بر واحد‌های صنفی فروش پوشاک خبر داد.
 
وی گفت: در اجرای این طرح با ۶۶۹ واحد صنفی فروش لباس که به نوعی مروج بد پوششی بودند برخورد قانونی صورت گرفته و نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت این واحد‌ها با حکم مقام قضائی اقدام لازم به عمل آمد.
 
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از این واحد‌ها لباس‌های غیر متعارف و مانکن‌هایی که مصداق ترویج بدپوششی و مبین فرهنگ منحط غرب بودند جمع آوری شدند، گفت:: بیشتر این واحد‌ها فاقد پروانه کسب بودند و بدون مجوز قانونی اقدام به فعالیت می‌کردند که برخورد‌های لازم با آنان صورت گرفت.
 
این مقام ارشد انتظامی از صدور اخطار تعطیلی به یک هزار و ۷۰۳ واحد فروش لباس و اخذ تعهد از متصدیان دو هزار و ۲۴۶ واحد صنفی و همچنین تذکر به یک هزار و ۳۱ فروشنده دیگر در راستای اجرای طرح مذکور خبر داد.
 
سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در صورتی که نوع پوشش فروشندگان خانم واحد‌های صنفی فروش پوشاک، غیر متعارف و مروج بد پوششی باشد در مرحله اول با تذکر و تعهد مواجه شده و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.
 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به ابراز رضایت گسترده شهروندان از اجرای طرح مذکور، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل مسئولان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنوف لباس فروشی با این فرماندهی بر تداوم طرح مذکور با هدف حفظ عفاف و حجاب و ایجاد طهارت و پاکی در جامعه تاکید کرد.
 
انتهای پیام/م
 

برخورد پلیس امنیت عمومی با مروجان بد پوششی و فروشندگان لباس‌های غیر متعارف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار