علت قطعی های برق شب گذشته که در برخی نقاط خراسان جنوبی اتفاق افتاد پیگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  برزگر  ، قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستانهای شرکت توزیع برق استان گفت: بارش برف و باران شب گذشته در استان باعث شد تا مردم در برخی از نقاط شهر بیرجند و چند روستا با قطعی برق مواجه شوند.

وی با بیان اینکه این قطعی در دو بخش کلی و جزئی اتفاق افتاده است افزود: در بخش کلی 3 فیدر اصلی فشار متوسط که مناطق روستایی بخش القورات، چهکند، حاجی آباد و سایت اداری شهر بیرجند را پوشش می داد از مدار خارج شد.

برزگر علت اصلی این قطعی ها را شکستگی و سقوط شاخه درخت بر روی شبکه، شرایط سخت آب و هوایی، برف و باران شدید و صعب العبور بودن مناطق عنوان کرد و گفت: همچنین در برخی از موارد نیاز به اعزام ماشین آلات سنگین بوده است که به همین دلیل قطعی ها قدری طولانی تر شد.

قائم مقام مدیرعامل در مدیریت توزیع برق شهرستانهای شرکت برق استان با اشاره به اینکه بخش دیگری از قطعی برق درشبکه فشار ضعیف در فرعی های خیابانهای مدرس، معلم، آزادگان، مطهری و قدس بوده است افزود: علت قطعی برق در این شبکه نیز پارگی سیم و اشکال در لوازم اندازه گیری مشترکان (کنتورها) بوده است که باعث قطعی برق یک کوچه و یا یک مشترک شده است.

برزگر با اشاره به اینکه تیم های اتفاقات برق به محل ها اعزام شدند گفت: نهایتا با تلاش گروههای عملیاتی پس از چند ساعت مردم برق دار شدند.

وی در خصوص نگرانی هم استانی ها مبنی بر سوختن لوازم برقی در پی قطعی ها هم افزود: هم استانی ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی بر روی لوازم برقی از محافظ استفاده کنند و اگر چنانچه در پی این قطعی ها هم استانی با مشکل وخسارتی مواجه شده است با شماره تلفن 121 اتفاقات برق تماس بگیرد.

شایان ذکر است با توجه به رسانا بودن همه اجسام نزدیک به شبکه برق مانند درختان هم استانی ها از دست زدن و نزدیک شده به این اجسام جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

پیگیری علت قطعی های برق در شب گذشته

برچسب ها: قطعی برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار