با ادامه فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می شود شدت بارش‌ها در شمال شرق استان بیشتر بوده و سبب ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  لطفی ، کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبیامواج ناپایدار تراز میانی جو استان برای امروز تا صبح فردا گاهی وزش تندباد، رگبار باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در شمال شرق استان شهرستان‌های زیرکوه، قاین، درمیان و تاحدودی سرایان بیشتر بوده که سبب ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر می‌شود.

لطفی با بیان اینکه کاهش دمای‌ها در این مدت محسوس است، گفت: در مناطق سردسیر شمال شرق استان بارش برف قابل پیش بینی است و در مناطق مستعد و کوهستانی تشکیل مه و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه امروز سرعت وزش باد در سرایان به ۸۱ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: از صبح فردا تا اوایل وقت روز پنج شنبه به صورت موقت شرایط جوی در اغلب نقاط استان پایدار خواهد بود.

خانم لطفی بیشترین بارش ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به فتح آباد فردوس با ۹ میلیمتر باران اعلام کرد و گفت: در این مدت مهوید ۸ میلیمتر، انارستانک و باغستان ۷ میلیمتر، فردوس ۶ میلیمتر، تپه طاق ۵، عشق آباد ۳، معدن قلعه ۲، کریموی آیسک ۳ سانتیمتر برف، سرایان ۰.۳ و بیرجند به مقدار ناچیزی باران باریده است.

در شبانه روز گذشته سربشه با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و طبس با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۷ و ۱۸ بوده که پیش بینی می‌شود امروز حداکثر دمای بیرجند با ۳ درجه کاهش به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ک

ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار