دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه و نخستین ماراتن عکاسی کشور در قزوین برگزار می‌شود.

رشوند مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: دومین جشنواره ملی عکس و نخستین ماراتن عکاسی کشور به منظور معرفی حفظ و حمایت فضا‌های ارزشمند شهر قزوین (مسیر گردشگری فرهنگی- تاریخی) اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۴ بخش فتوماراتن، معماری، تلفن همراه و آرشیوی برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی آن فتوماراتن است که موضوعات این بخش در زمان برگزاری مشخص خواهد شد.

به گفته رشوند، در این بخش عکاسان در طول مسیر اصلی گردشگری تاریخی - فرهنگی شهر قزوین از دروازه درب کوشک تا امام زاده حسین (ع) از فضا‌ها و بنا‌های این مسیر عکاسی می‌کنند.

مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین گفت: این بخش مختص عکاسان پذیرفته شده است.

رشوند افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در فتوماراتن و اردوی جشنواره ملی عکس دارالسطنه باید رزومه خود را به نشانی darolsaltaneh.qazvin.ir ارسال کنند.

مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین گفت:: بعد از بررسی رزومه‌ها از سوی هیات انتخاب، تعدادی از عکاسان در سطح ملی به جشنواره دعوت می‌شوند.

رشوند اضافه کرد: به علت وجود تعداد بالای ابنیه تاریخی و دارای ارزش شهر قزوین، بخش دیگری با رویکرد عکاسی معماری برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش تلفن همراه هم شرکت برای همه شهروندان، گردشگران و عکاسان آزاد است.

مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین گفت:: همچنین در بخش آرشیوی (عکس‌های قدیمی)، عکس‌هایی مد نظر است که دارای قدمتی با حداقل ۳۰ سال و مربوط به شهر قزوین با محوریت گردشگری باشند.

رشوند افزود: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند از فردا در سایت جشنواره به آدرس darolsaltaneh.qazvin.ir مراجعه کنند.

وی پایان ثبت نام در این جشنواره را، هفدهم فروردین سال ۹۸ بیان کرد.

مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین گفت: اسامی عکاسان دعوت شده نیز بیستم فروردین اعلام می‌شود.

رشوند افزود: آثار ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه داوری می‌شود و اسامی شانزدهم همین ماه اعلام خواهد شد.

به گفته وی، مراسم اختتامیه و افتتاح نمایشگاه عکس بیستم خرداد ماه برگزار می‌شود.

مدیر عامل نوسازی شهرداری قزوین گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت darolsaltaneh.qazvin.ir مراجعه کنند و یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۳۳۲۴۷۶۳۹ تماس بگیرند.

رشوند افزود: دبیرخانه این جشنواره در خیابان امام خمینی (ره)، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، راسته وزیر، حجره ۴۰ واقع شده است.

انتهای پیام/ک

دومین جشنواره ملی عکس و نخستین ماراتن عکاسی کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار