مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۹ روستای این استان و ۶۶ هزار و ۳۴۵ خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان گفت: ظرفیت تولید برق کردستان در حال حاضر ۹۸۰ مگاوات بوده که ۹۵۶ مگاوات آن مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج است.

وی با بیان اینکه پیک بار مصرفی استان در فصل گرما حدود ۴۵۸ مگاوات است، اضافه کرد: با این وجود از لحاظ تولید و توزیع برق جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ظرفیت پست‌های توزیع استان را یک هزار و ۴۸۴ مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: طول خطوط فشار ضعیف استان پنج هزار و ۸۸۲ کیلومتر و خطوط فشار متوسط ۱۰ هزار و ۵۴۳ کیلومتر است.

لهونیان افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزیع استان ۲ هزار و ۱۰۱ کیلومتر و تعداد پست‌های انتقال و فوق توزیع نیز ۲۸ دستگاه است، ضمن اینکه ظرفیت پست‌های توزیع نیز چهار هزار و ۵۳۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: متوسط سرانه مصرف برق سالانه مشترکان خانگی در این استان یک هزار و ۳۰۹ کیلووات ساعت است.

لهونیا بیان کرد:شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۷ هزار و ۵۳۰ مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۹ روستای این استان و ۶۶ هزار و ۳۴۵ خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/م

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۷ هزار و ۵۳۰ مشترک خدمات می‌دهد

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.