مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: در طول یکسال بالای ۵۵ کیلومتر شبکه آب شهری اصلاح و بازسازی شد و در حال حاضر در بافت قدیمی شهر حدود ۱۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب شهری وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به اصلاح و بازسازی ۵۵ کیلومتر شبکه آب شرب استان گفت: هم اکنون ۶۳ درصد مشترکان شهر قزوین به شبکه فاضلاب شهری متصل هستند.

بیرنوندی افزود: ۲ پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به روش بیع متقابل " بی اُ تی " در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر محمود آباد در مرحله بهره برداری و تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک در دست ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه بیش از ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر‌های استان احداث شده است، افزود: تصفیه خانه فاضلاب محمودآباد از تصفیه خانه‌های پیشرفته کشور است که خروجی فاضلاب آن در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل آبفای استان گفت: ۲۸ دیزل برق خریداری شده است که در زمان قطعی برق و پیک مصرف در شرکت آب و فاضلاب استان وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: پارسال ۵ حلقه چاه که در شرق قزوین احداث شده بود، در مدار شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان قرار گرفت و یک خط انتقال جدید نیز به طول ۵/۷ کیلومتر از محمدیه به مهرگان به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آبفای استان، برنامه میان مدت این شرکت را استفاده از چاه‌های بیدستان و انتقال آن به قزوین عنوان کرد و افزود: از ۳۰ کیلومتر خط انتقال ۱۸ کیلومتر آن احداث شده است.

بیرنوندی گفت: با ساخت ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه تا سال ۱۴۰۵ و وارد شدن آب سد طالقان به مدار آب شرب شهری، آب شرب استان تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: کل پروژه ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار، هر چه سریعتر به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای استان با بیان اینکه در حال حاضر در بخش آب شرب شهری از ۱۷۷ حلقه چاه، آب استخراج می‌شود، افزود: برنامه بلند مدت در استان قزوین انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر استان و ۱۹۴ روستاست که از سوی وزارت نیرو در دست پیگیری است.

بیرنوندی افزود: در حال حاضر سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در کشور به طور میانگین ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که در قزوین ۱۸۴ لیتر و بیش‌تر از میانگین کشوری است.

مدیر عامل آبفای استان گفت:: با همکاری مردم در بخش صرفه جویی آب و افزایش راندمان پمپاژ آب در شبکه شرب شهری، از افت فشار و قطعی آب تاکنون جلوگیری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین با بیان اینکه تمامی منابع آب شرب شهری استان از سفره‌های زیر زمینی تأمین می‌شود، گفت: در ۲۶ شهر، از چاه‌ها آب برداشت می‌شود که منابع آب سفره‌های زیرزمینی محدود بوده و رابطه مستقیم با بارندگی‌ها دارد.

بیرنوندی با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه وضعیت بارندگی بهتر است، افزود: در سنوات گذشته بارندگی‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است و در سال گذشته کمتر از ۲۰۰ میلی متر در استان قزوین بارندگی داشته ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: در تابستان گذشته حدود ۶۹۰ الی ۷۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داشتیم که با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت ۱۴ حلقه چاه در مدت پنج ماه حفر، تجهیز و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ک

در ۲۶ شهر استان قزوین ، از چاه‌ها آب برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار