وزیر کشور هند تأیید کرد که این کشور در ۵ سال گذشته سه حمله هوایی در خاک پاکستان انجام داده است.

وزیر کشور هند: در ۵ سال گذشته ۳ حمله هوایی در پاکستان انجام دادیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، «راجنات سینگ» وزیر کشور هند، روز گذشته (شنبه) در یک گردهمایی در شهر «منگالور» اعلام کرد این کشور در پنج سال گذشته سه حمله هوایی در پاکستان انجام داده است و یکی از این سه حمله همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی تأیید کرد که نیرو‌های هندی در سال ۲۰۱۶ به سامانه‌های پرتاب موشکی تروریست‌ها در کشمیر حمله کردند و این اتفاق پس از حمله ۴ شبه نظامی نزدیک یکی از شهر‌های پاکستان و کشته شدن ۱۹ سرباز هندی رخ داد. هند همچنین ماه گذشته میلادی حمله دیگری در پاکستان با بمباران اردوگاه‌های آموزشی مشکوک به فعالیت‌های تروریستی انجام داد و این حمله در اقدامی تلافی‌جویانه برای یک عملیات انتحاری بود که جان ۴۰ افسر پلیس هندی را گرفت.

او در ادامه افزود: من می‌خواهم به شما برادران و خواهرانم بگویم در پنج سال گذشته ما از مرز‌های خود سه بار فراتر رفتیم و مردان ما با موفقیت حملات هوایی انجام دادند. من درباره دو مورد از آن‌ها به شما می‌گویم؛ اما راجع به سومی چیزی نمی‌گویم.

حمله سوم احتمالاً به اقدام سال ۲۰۱۷ ارتش هند اشاره دارد که به گفته یک خبرنگار هندی، در آن حمله سه سرباز پاکستانی کشته شدند. در آن زمان ارتش هند نه آن را تکذیب و نه تأیید کرد.

در همه این حملات، نیرو‌های هندی عناصر گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» را هدف حمله قرار دادند. هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرده و به این کشور که مجهز به سلاح‌های هسته‌ای است هشدار داده که حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

در عین حال پاکستان افراد نزدیک به «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد را بازداشت کرد. عمران خان، نخست وزیر پاکستان در این خصوص اعلام کرد اسلام آباد اجازه نخواهد داد از اراضی پاکستان برای گسترش هر نوع از تروریسم استفاده شود.

حملات هوایی اخیر هند اقدامی تلافی‌جویانه علیه پاکستان است که با اسیر شدن خلبان نیروی هوایی هند بوسیله پاکستان و سپس آزادی او و همچنین با افزایش تیراندازی‌ها و گلوله باران‌ها در منطقه نظامی مرزی دو کشور همراه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار