معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:حدود ۱۵ هزار واحد صنفی این استان در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی توسط ۲۶۰ بازرس ارزیابی می‌شوند.

بازرسی از ۱۵ هزار واحد صنفی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در شورای پیام رسان سلامت گفت: ۱۳۰ تیم ۲ نفره کارشناسان مرتبط با حوزه سلامت از جمله بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و نیرو‌های پشتیبانی و لجستیک در طرح سلامت نوروزی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: کارشناسان در طرح سلامت نوروزی از هشت صبح تا هشت شب فعال بوده و در ۱۲ ساعت بعدی در مرکز استان و شهرستان‌ها آنکال پیش بینی شده است.

حیدری مقدم در ادامه گفت: ۱۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در همدان فعال است که تیم‌های بهداشتی حداقل در زمان اجرای طرح سلامت نوروزی هر یک از آن‌ها را ۲ نوبت رصد می‌کنند.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۵۰۰ مرکز گردشگری، هتل، مسافرخانه ها، مهمان پذیر‌ها و در مکان‌هایی که اسکان عمومی مسافر‌ها زیاد است وجود دارد که در طرح سلامت نوروزی بازرسی می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: ۱۱۰ مکان در مسیر‌های بین راهی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی به مردم خدمات می‌دهند که در این طرح مکلف به سه نوبت بازدید از هر یک از آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: ۸۵ شاخص سلامت پیش بینی شده توسط وزارت بهداشت باید در طرح سلامت نوروزی بررسی شود و هر ۱۰ روز یکبار گزارشی تهیه و در اختیار وزارتخانه قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از منابع آب آشامیدنی بسیار مهم است و در این راستا یک هزار سامانه آبرسانی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، استفاده از تجهیزات پُرتال، کیت کلرسنج، دما سنج‌های لیزی از جمله نفوذی و سطحی، دستگاه سنجش آلودگی سطوح و دستگاه بررسی کیفیت روغن نیز در دستور کار است.

وی گفت: ۲۵۰ مکان عرضه شیرینی، تنقلات و آجیل در همدان وجود دارد که پس از انجام آزمایش‌های مورد نیاز تذکر و نکات آموزشی نیز به کسبه ارایه می‌شود.

حیدری اضافه کرد: سامانه گویای ۱۹۰ برای دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلف‌های بهداشتی راه اندازی شده است. کارشناسان پس از دریافت گزارش مکلف هستند حداکثر تا ۲۴ ساعت موضوع را رسیدگی و در صورت بروز تخلف برخورد لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت: ۹۵۰ مورد گزارش از طریق سامانه ۱۹۰ از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اسفند ثبت شده است که همدان با ۶۲۳ گزارش بیشترین و رزن با ۹ گزارش تخلف کمترین میزان تماس با این سامانه را به خود اختصاص دادند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام/ ش

طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.