چهارشنبه بازار جدید بیرجند برای ارائه محصولات محلی و صنایع دستی این هفته در محل جدید واقع در بلوار مسافر به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،خسروی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند  گفت:چهارشنبه بازار جدید بیرجند برای ارائه محصولات محلی و صنایع دستی این هفته در محل جدید واقع در بلوار مسافر به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

وی افزود:این بازار با ۲۶۲ غرفه در زمینی به وسعت ۷ هکتار روز چهارشنبه این هفته ۲۲ اسفند در محل میدان میوه و تره بار قدیم شهر بیرجند به بهره برداری می‌رسد.

خسروی با بیان اینکه ۳ هکتار از این بازار به پارکینگ اختصاص دارد که ظرفیت آن بیش از هزار خودرو است، گفت: در این بازار غرفه‌های مختلف فروش تولیدات محلی، صنایع دستی، خشکبار، حبوبات، لوازم خانگی، کیف و کفش، پوشاک، مواد شوینده و بهداشتی و میوه و تره بار برای رفاه شهروندان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند با بیان اینکه بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مجموعه هزینه شده است،افزود: این روز بازار یک روز در هفته فعال خواهد بود که فعلا همان روز چهارشنبه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: روز بازار جدید با تمامی تأسیسات زیربنایی و روبنایی ساخته شده و در روز برپایی هفتگی اش، از ساعت ۶ تا ۲۲ برای ارائه خدمات به مردم دایر است.

خسروی با بیان اینکه در حال حاضر در دو هفته پایانی سال به صورت آزمایشی در هر دو مکان چهارشنبه بازار برپا می‌شود، افزود: ابتدا محل چهارشنبه بازار جدید توسط فروشندگان تکمیل و مازاد آن‌ها به محل قدیم چهارشنبه بازار واقع در خیابان بهشتی منتقل خواهند شد.

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند اظهار کرد:  ممکن است سال آینده بنا به تصمیمی که در شورای شهر و فرمانداری و کمیسیون تنظیم بازار استان گرفته شود یا به صورت همزمان چهارشنبه بازار در یک روز و یا در دو روز در دو محل برپا خواهد شد.

وی هدف از ایجاد این بازار روز‌ها را رفاه حال شهروندان، افزایش رضایتمندی و کمک به اقشار آسیب پذیر اعلام کرد.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: شهرداری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار