چین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد یورویی [۱۷ میلیارد دلاری] در پروژه طولانی‌ترین تونل ریلی زیردریایی اعلام کرد.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری چین در احداث طولانی‌ترین تونل ریلی زیردریایی اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، شرکت دولتی «تاچ‌ استون» چین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد یورویی [۱۷ میلیارد دلاری] در پروژه طولانی‌ترین تونل ریلی زیردریایی اعلام کرد. این تونل ریلی زیردریایی در مسیری دو طرفه پایتخت‌های فنلاند و استونی را از طریق خلیج فنلاند به هم متصل می‌کند.

قرار است شرکت تاچ استون، بخشی از بودجه مورد نیاز خود برای سرمایه‌گذاری در این پروژه را از شرکت «فاینست بی» که مجری طرح ابتکاری «یک کمربند و یک جاده» است، دریافت کند.

مجموع بودجه مورد نیاز برای احداث این طرح حدود ۵۰ میلیارد یورو است. تاچ استون در حال حاضر، یک سوم از مجموع سرمایه‌گذاری در پروژه تونل ریلی فنلاند به استونی را به خود اختصاص داده است و دوسوم سرمایه‌گذاری در این طرح هنوز باقی مانده است. با تامین بودجه کامل این طرح، طی شش ماه آینده، قرارداد نهایی امضا خواهد شد.

پیتر وسترباکا، مجری این طرح، گفت: تونل ریلی زیرزمینی به طول ۱۰۳ کیلومتر، فرودگاه بین‌المللی هلسینکی [پایتخت فنلاند] را به فرودگاه تالین [پایتخت استونی] متصل می‌کند. قطار در طول مسیر در دو ایستگاه توقف دارد. این بزرگترین پروژه زیربنایی اروپا است.

سال گذشته میلادی نیز یک شرت اماراتی که در دبی مستقر است، با اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو، آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات جهت تامین قطار تندوری این تونل اعلام کرد. این قطار‌ها مسیر دو ساعته را در ۲۰ دقیقه طی می‌کنند.

گفته می‌شود با احداث و بهره‌برداری از این پروژه تا سال ۲۰۲۴، روزانه ده‌ها هزار مسافر از آن استفاده کنند. هزینه یک سفر یک طرفه ۵۰ یورو است و با پرداخت ۱۰۰۰ یورو اشتراک نامحدود یکساله برای مسافران وجود دارد.

چین طی سال‌های گذشته چندین هزار میلیارد دلار در پروژه‌های عمرانی بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه با هدف تقویت روابط و همکاری‌ها بین شرق آسیا، اروپا و شرق آفریقا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار