مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بیانیه گام دوم یک بیانیه نیست بلکه منشور انقلاب اسلامی است.

بیانیه گام دوم یک بیانیه نیست بلکه منشور انقلاب اسلامی است.به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  با بیان اینکه بیانیه گام دوم از چند حیث حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: اول اینکه در موقف چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفت و دوم اینکه دشمن هر آنچه که داشت بسیج کرد تا به زعم باطل خودش در مقطع چهلمین سال، انقلاب را ساقط کند. شرایط خاص داخلی هم مزید بر علت بود. در یک فضای نامطلوب قرار گرفتیم برخی‌ها باور کرده بودند که امسال سال آخر انقلاب اسلامی است و به مراتب سیاه نمایی و القای ناامیدی در جامعه را دامن زدند.

وی افزود:این یک بیانیه نیست بلکه منشور انقلاب اسلامی است، ما هر آنچه که می خواستیم در بخش فرآیند انقلاب اسلامی ترسیم کنیم در این بیانیه آمده است این بیانیه یک نگاهی است به گذشته انقلاب اسلامی برنامه‌ای است برای حال انقلاب اسلامی و چشم انداز امیدآفرین و روشنی است برای آینده انقلاب اسلامی.

حجت‌الاسلام  صفی یاری، ادامه داد :ما امروز در گام دوم اساسی‌ترین و اصیل‌ترین قرائت از انقلاب اسلامی را در خصوص گذشته حال و آینده از مقام معظم رهبری داشتیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:موضوعاتی که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن پرداخته بسیار مهم و از جهات مختلف حائز اهمیت است و معتقدم هر آن کس (خصوصا جوانان) بخواهند انقلاب اسلامی را در یک نگاه کلی ببیند و با آرمان ها، برنامه‌ها و آینده این انقلاب آشنا شود باید به این بیانیه مراجعه کند. در یک کلام می توان گفت بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب به آرمان ها، اهداف و راهبرد‌های انقلاب اسلامی اختصاص دارد. مقام معظم رهبری در این بیانیه آرمان‌های و اهداف انقلاب اسلامی را نسبت به ابتدای انقلاب چگونه بیان می کند. یا بهتر بگوییم تغییری در آرمان‌ها و اهداف مشاهده می شود؟

حجت‌الاسلام  صفی یاری، افزود:در واقع مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول چهل سال حفظ آرمان‌ها و حفاظت از اصالت شعار‌ها است. آرمان‌ها و شعار‌های ما که الله‌اکبر و عدالت و آزادی و استقلال ذیل جمهوری اسلامی ماندگار شده و خدشه‌ای به آن وارد نشده‌است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آرمان غایی انقلاب اسلامی همین تمدن سازی است، ما چهل سال زمینه سازی کردیم که برای چهل سال آینده کار را پیش ببریم. مرحله اول انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام جمهوری و مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است تا در قامت انقلاب اسلامی باشد. دولت نسبت به دین مردم نباید بی تفاوت باشد و هم اکنون در مرحله سوم هستیم و آن دولت سازی است و روشنگری را ما باید انجام بدیم.

وی تصریح کرد:دولت سازی و در نهایت تمدن سازی نوین اسلامی با گفتمان‌سازی و حرکت جمعی محقق می شود. انتظار می‌رود نخبگان و تحلیل گران نقش خود را در تحلیل این بیانیه را به خوبی ایفا کنند چراکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند گفتمان‌سازی و تحلیل عمومی به زبان‌ها و بیان‌های مختلف است. همه مردم باید نسبت به بند‌های این بیانیه آگاهی داشته باشند.
 
این مقام مسئول اظهار کرد:موضوع دیگری که باید در این بیانیه مورد توجه قرار داد آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افق جدید و روشنی را برای انقلاب اسلامی ترسیم می کند. انقلاب اسلامی از جنس مادی و فیزیکی نیست بلکه هویتی معنوی، آسمانی و مکتبی دارد. امام خمینی (ره) همان روز‌های آغازین انقلاب اسلامی افق را پیش روی ملت ایران قرار دادند، اما متاسفانه با دشمنی استکبار جهانی خصوصا شیطان بزرگ آرمان‌ها مورد تحریف و جو سازی قرار گرفت، اما خوشبختانه تا کنون حیله آن‌ها کارگر نبوده و بعد از این نیز نخواهد بود. معتقدیم که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی موعود متصل خواهد شد.

وی گفت: با وجود چالش‌های فراوانی که انقلاب اسلامی در طول چهل سال آن‌ها را تجربه کرد، اما پیشرفت‌های چشم گیری را مشاهده کردیم. بی‌شک با تکیه بر جوانان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب می‌توانیم در قله‌های علم و فناوری اقتصاد پزشکی اجتماعی  بدرخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:جوانان نباید فراموش کنند که هم اکنون در چه شرایطی قرار گرفته ایم. ما توانستیم قطب شرق و غرب را از میان برداریم این خود ابر قدرتی بزرگی است. دیگر جدال میان اسلام و استکبار است. سطح جدال‌های ما با استکبار نیز می‌تواند میزان و عیار پیشرفت انقلاب اسلامی را در طول چهل سال نشان دهد. روزی جدال ما با استکبار بر سر سفارت خانه‌ها بود، اما امروز جدال بر سر حضور ایران در مرز‌های رژیم اشغال گر است و خط مقاومت را در قلب استکبار مستقر کردیم.

حجت‌الاسلام  صفی یاری، با اشاره به نقش رسانه هادر تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب  گفت:به نظر من برای آنکه بیانات مقام معظم رهبری زمین نماند باید یک جریان مطالبه‌گری رسانه‌ای تشکیل شود. تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز نیز می‌تواند در گفتمان سازی تمدن نوین اسلامی موثر باشد.

وی ادامه داد:انتظار می‌رفت رسانه‌ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعالانه‌تر ظاهر شوند امیدوارم در آینده شاهد حضور فعال و سازنده رسانه‌ها به عنوان بانیان انتقال پیام باشیم. البته این را هم گفته باشم که در این موضوع رسانه‌ها نباید شتاب زده عمل کنند. لازم است که ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب آرام آرام با نگاهی عمقی و در گذر زمان به مردم بیان شود. اما تبیین و روشن گری نباید متوقف شود.

این مقام مسئول تصریح کرد :گستره انقلاب اسلامی گستره‌ای جهانی است. همانگونه که امام (ره) نگاهی جهانی به انقلاب داشت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز نگاهی جهانی به انقلاب اسلامی دارند. دستور تمدن سازی اسلامی یک دستور همگانی برای همه ملت‌های آزادی خواه و عدالت جو است و همه در تحقق آن باید نقش آفرین باشند. زنان نیز به مراتب می‌توانند در تحقق این آرمان والا سهیم باشند یا به عبارت دیگر تحقق این آرمان بدون همراهی بانوان ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام  صفی یاری، گفت: به جرات می توانم اعلام کنم که یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی تزریق معنویت در جامعه بود. اگر پیش از انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که جامعه ایرانی پیش از انقلاب جامعه‌ای بی روح و بی انگیزه بود. معنویت و انقلاب دو واژه آشنا در گفتمان انقلاب اسلامی است. اگر انقلاب اسلامی را از عنصر معنویت خالی کنیم دیگر چیزی از آن نخواهد ماند. رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی نیز با شناخت دقیق از این موضوع به عنصر معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای دارند و مردم را به کسب معنویت در بعد فردی و اجتماعی دعوت می کنند.

وی با  اشاره به مفهوم  رشد شعور معنوی در این بند تصریح کرد:بهتر است  زنجان را در روز تاسوعا تصور کنیم که خیل عظیم ارادتمندان حسینی زیر یک بیرق بر سر و سینه خود زده و فریاد یاحسین سر می دهد. اگر شعور معنوی در کنار این حرکت عظیم و شور عظیم قرار گیرد بی‌شک فریاد‌ها پتکی سنگین خواهد بود بر سینه تمامی دشمنان اهل بین و اسلام و انقلاب. در غیر این صورت به نتیجه‌ای نخواهد رسید.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد:از شعور معنوی می توان به سبک زندگی اسلامی و از سبک زندگی اسلامی می توان به تمدن سازی اسلامی که هدف غایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است رسید.

وی در پاسخ به این سوال که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری از دولت می‌خواهد که برای تحقق رشد معنوی در جامعه به میدان بیاید، آیا دولت موظف به احیای شریعت محمدی است گفت:این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعریضی است بر اندیشه‌ای انحرافی که اخیرا رواج پیدا کرده است و آن رفع مسئولیت دولت‌ها از حوره فرهنگ دینی است. متاسفانه دولت‌ها از این موضوع شانه خالی می‌کنند. دولت اسلامی باید مروج و حامی فرهنگی اسلامی باشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون اسلام عملاً بیهوده است. اصلی‌ترین وظیفه دولت اسلامی، اسلامی کردن جامعه است و در این بخش مقام معظم رهبری می فرمایند که دولت‌ها نمی‌توانند خود را از این موضوع کنار بکشند.


حجت‌الاسلام  صفی یاری، گفت:سازمان تبلیغات اسلامی متولی حوزه دین است و به صورت تخصصی در حوزه دین فعالیت می‌کند، اما نباید این نکته فراموش کرد که برای انجام کار فرهنگی باید همه اعضا و نهاد‌های جامعه باهم پیش روند. به نظرم سازمان مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در این بیانیه است، اما همه آن نیست چرا که اگر این‌گونه بود تنها از سازمان نام برده می شد. به هر حال ما بر خود وظیفه می‌دانیم که با تمام توان و جهادی در تحقق رشد معنوی تلاش کنیم. از دیگر ارگان‌ها نیز می‌خواهیم که در کنار ما برای افزایش رشد معنوی جامعه و تمدن سازی اسلامی پیش آیند.

وی در پایان با اشاره به موانعی که  در عصر کنونی موجب کاهش رشد معنوی در جامعه می‌شوندخاطر نشان کرد:اسلام آمریکایی، تحجر، اشرافیگری، چشم امید داشتن به بیگانگان و. نمونه‌هایی از موانع رشد معنوی در جامعه هستند. نباید اجازه داد آموزه‌های اصیل دینی جای خود را به خرافات بی پایه و بی ارزش دهند. خرافاتی که جز تباهی هیچ چیز دیگر به ارمغان نخواهند آورد. اسلام آمریکایی از عنصر معنویت خالی است و، چون خالی است هیچ سعادتی برای بشریت نخواهد داشت تنها باید به تمدن سازی اسلامی در سایه عمل به اسلام ناب محمدی اندیشید و عمل کرد.
 
انتهای پیام/ن
 

بیانیه گام دوم شناسنامه انقلاب اسلامی است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.