نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی توییتری نسبت به تهدید مقامات آمریکا به حمله نظامی علیه ونزوئلا هشدار داد.

مادورو: تهاجم آمریکا با واکنش میهن‌پرستان شجاع روبر خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خطاب به دولت آمریکا اعلام کرد هر گونه تهاجم امپریالیسم آمریکا به خاک ونزوئلا با پاسخ قاطع میهن‌پرستان روبرو خواهد شد که شجاعانه مصمم به دفاع از وطن‌شان هستند.

نیکلاس مادورو روز شنبه در واکنش به تهدیدهای اخیر مقامات ارشد آمریکا به تهاجم نظامی علیه ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت: «امپراطوری آمریکا بار دیگر آگاهی و عزم راسخ مردم ونزوئلا را دست‌کم گرفته است. من به شما اطمینان می‌دهم که هر گونه تلاش امپریایسم به تهاجم با پاسخ قاطع زنان و مردان میهن‌پرستی روبرو خواهد شد که به میهن عشق می‌ورزند و شجاعانه از آن دفاع خواهند کرد».

رئیس‌جمهور ونزوئلا در توییتی دیگر افزود: «امروز که امپریالیسمِ آمریکا برای چنگ انداختن به منابع طبیعی ما تجاوز وحشیانه خود را علیه میهن‌مان تشدید کرده است، ما قاطعانه برای دفاع از وطن خود به پا می‌خیزیم و با قدرت فریاد می‌زنیم: یانکی به خانه‌ات برگرد، ما ضدامپریالیست هستیم!»

دولت آمریکا با همراهی کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای منطقه پس از ناکامی از ماه‌ها تحریک مخالفان دولت ونزوئلا به آشوبهای خیابانی و به هم ریختن اقتصاد این کشور سرانجام ماه گذشته میلادی دست به کودتای سیاسی علیه دولت مادورو زد.

  گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار