استاندارخوزستان گفت: درسه نباید تنها یک مکان آموزشی باشد و باید به یک مکان فرهنگی، تربیتی و پرورشی تبدیل شود تا دانش آموزان امکان ارتباط بیشتر با مدرسه را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: مدرسه نباید تنها یک مکان آموزشی باشد و باید به یک مکان فرهنگی، تربیتی و پرورشی تبدیل شود تا دانش آموزان امکان ارتباط بیشتر با مدرسه را داشته باشند و روند اجتماعی شدن دانش آموزان در جامعه پس از خانواده، با آموزش و پرورش است.

وی افزود: برای برگزاری برنامه‌های اجتماعی، موضوع بازماندگی از تحصیل دانش آموزان و بورس تحصیلی مسجد سلیمان و باویاعتبار در نظر گرفته شده است.

شریعتی عنوان کرد: مکان یابی مناسب برای ساخت مدرسه در مناطق مختلف خوزستان باعث می‌شود تا تمامی دانش آموزان شرایط یکسان برای استفاده از کلاس درس داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: در مدت ۳ سال باید تلاش شود تا مدارس تخریبی و فرسوده در خوزستان بازسازی شوند و ۶۱ درصد مدارس مسجد سلیمان فرسوده است و باید با بازسازی مدارس این شهرستان این آمار را به میانگین خوزستان که ۳۰ درصد است کاهش دهیم.

استاندار خوزستان گفت:۴۲۰ کلاس کانکسی در استان شناسایی شده که تا سال ۹۸ با ساخت کلاس درس برچیده می‌شوند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان باید این موضوع را در دستورکار خود قرار دهد.

وی در پایان بیان داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان باید از حالت سنتی خارج شود و به صورت هوشمند اطلاعات کامل مدارس را داشته باشد چرا که در برخی مناطق در خوزستان همچون باوی و کارون و حمیدیه به دلیل اینکه زیر سایه اهواز قرار دارند، توزیع امکانات به خوبی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/م

توجه به نوسازی مدارس در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار