بازارهای متنوع آبادان از جمله مکانهایی است که گردشگران بسیاری را از شهرهای دور و نزدیک به این شهرستان میکشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،آبادان یکی از شهر‌های مهم ایران و قلب تپنده اقتصاد نفتی کشور محسوب می‌شود، بسیاری از اولین‌های ایران در آبادان ایجاد شد؛ شهری که از محبوبیت خاصی در بین مردم ایران برخوردار است، واز آنجایی که چندسالی است آبادان به منطقه آزاداروندپیوست مراکز خرید بزرگ و مدرنی در این شهر افتتاح شد؛ علاوه بر آن‌ها این شهر با همجواری با کشور‌های خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازار‌های متنوع و متعدد و با قیمت‌های مناسب است که سبب شده است مردم از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر عزیمت کنند، استقبال برای سفر به آبادان موجب شده است تا بازار‌های این شهر رونق گرفته و تجارت آن نسبت به دیگر شهر‌های استان چشمگیر باشد.

بازار‌های آبادان عبارتند از: بازار کویتی‌ها، بازار امیری، بازار احمد آباد، بازار مرکزی، بازار درجه یک ماهی فروشان و بازارچه‌های متعدد دیگر...

بازار مرکزی آبادان:

بازار مرکزی آبادان جزو اولین مراکز خرید مدرن آبادان است که در دو طبقه احداث شده و اجناس مختلفی در آن عرضه می‌شود؛ در این بازار میتوان تمام وسایل مورد نیز خودرا اعم از لوازم خانگی و لوازم خودرو کیف، کفش، لباس و حتی اسباب‌بازی خرید که اجناس با کیفیت با قیمت مناسب کم و بیش در آن پیدا می‌شود.

این بازار در انتهای خیابان دبستان و روبروی بازار ماهی‌فروشان آبادان واقع شده و از امکانات این بازار می‌توان به کافی شاپ، رستوران و قهوه‌خانه اشاره کرد.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

بازار ماهی فروشان:

از مراکز مهم فروش غذا‌های دریایی در جنوب کشور است این بازار بهشت کساینی است که دوستدار غذا‌های دریایی وماهی هستند، در این بازار تنوع ماهی ومیگو وآبزی زیاد است.

بازار ماهی‌فروشان آبادان در کنار رود اروند، قراردارد و به نام پارک بازار ماهی نیز شناخته می‌شود.

لنج‌های ماهی‌گیری هرروز صید‌های خود را در بازارماهی‌فروشان عرضه می‌کنند، به همین دلیل ماهی‌ها و میگو‌های این بازار همگی تازه هستند.

یکی از ماهی فروشان آبادانی در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:در این بازار میتوان انواع و اقسام ماهی ومیگو با قیمت مناسب وتازه پیدا کرد ودرفصول مختلف هموطنان زیادی با سفربه این شهر ماهی را بعنوان سوغاتی خریداری می‌کنند.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

پاساژ کویتی ها:

پاساژ کویتی‌ها یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازار‌های آبادان است که مساحت زیادی دارد و بیشتر پوشاک مردانه در آن عرضه می‌شود؛ البته تنوع کالا‌های این پاساژ آن قدر زیاد است که بتواند خانم‌ها را نیز سرگرم کند.

پاساژ کویتی‌ها در چهارراه امیری واقع شده و قیمت کالا‌های موجود در آن به دلیل اصل بودن از قیمت کالا‌های سایر بازار‌ها کمی بیشتر است.

یکی از مسافران در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:هرساله همراه با خانواده به این شهرسفرمیکنیم واز مراکز خرید وجا‌های دیدنی این شهر بازدید می‌کنیم در آبادان اجناس بسیار مناسب و کیفیت بسیاری عالی میتوان پیدا کرد که قیمتشان هم مناسب است.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

پاساژ‌های کادوس:

پاساژ‌های کادوس که در واقع فروشگاه زنجیره‌ای هستند، چهار شعبه دارد که شعبه ۱، ۲ و ۴ این فروشگاه‌های در خیابان شاپور ابتدای خیابان امام خمینی و شعبه ۳ آن‌ها در خیابان شهید منتظری واقع شده است. در این پاساژ‌ها انواع متفاوتی از کالا‌ها به فروش می‌رسد.

شعبه‌های ۱، ۲ و۳ پاساژ کادوس طوری طراحی شده‌اند که نمای خارجی آن‌ها جدا به نظر می‌رسد؛ اما از داخل به یکدیگر وصل هستند. تمام این فروشگاه‌ها مجهز به آسانسور و پله برقی بوده و دارای کافی‌شاپ و رستوران‌های متعدد هستند.

سه شعبه ۱، ۲ و۴ پنج طبقه و شعبه سوم هفت طبقه است. طبقات ششم و هفتم شعبه سوم به یک شهربازی مدرن اختصاص یافته که امکان انجام انواع سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای و بیلیارد در آن وجود دارد.

یکی از کاسبان آبادانی گفت: تنوع اجناس عرضه شده در بازار‌های آبادان و قیمت مناسب کالا‌ها به خصوص البسه، زمینه رغبت حضور گردشگران را در آبادان فراهم کرده است.

وی افزود: پوشاک و لوازم خانگی مهمترین کالا‌های مورد علاقه مسافران و گردشگران در سفر به آبادان است.

سیتی سنتر آبادان

مرکز خرید آبادان (یا سیتی سنتر آبادان) در خیابان منتظری با بیش از ۱۲۰ واحد تجاری، در سال ۱۳۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مرکز خرید مارک‌های معتبر پوشاک، لوازم برقی و آرایشی و … کالا‌های خود را عرضه می‌کنند. سیتی‌سنتر آبادان با رستوران، مشرف بودن به اروندرود وپالایشگاه، یکی دیگراز دیدنی‌های شهرآبادان محسوب می‌شود.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

مجتمع تجاری جزیره

مجتمع تجاری جزیره، یکی از جدیدترین پاساژ‌های شهر آبادان است که در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید، در این مجتمع تجاری علاوه بر فروشگاه‌های عرضه کنندهٔ کالاها، رستوران و شهربازی نیز در نظر گرفته شده است.

متجمع تجاری جزیره آبادان در لین یک اصلی احمدآباد (لین از اصطلاحات آبادانی‌ها محسوب می‌شود) قرار دارد.

یکی از شهروندان در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت:در این مجتمع علاوه برخریدوسایل منزل ولباس می‌توان کودکان را به شهربازی برده واز خرید لذت ببریم.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

بازار کنزالمال مدرن و زیبا

بازار کنزالمال یکی از معروف‌ترین بازار‌های خوزستان است که درست وسط آبادان و خرمشهر واقع شده. این مرکز خرید بزرگ در بزرگراه آبادان – خرمشهر بنا شده است.

در کنزالمال همه‌چیز از لباس کودک گرفته تا وسایل منزل و با قیمت مناسب پیدا می‌شود چراکه فروشندگان آن‌ها را مستقیما از فروشندگان خارجی تهیه می‌کنند و به خاطر ورود به منطقه آزاد اروند، از پرداخت گمرک هم معاف هستند. به همین دلیل می‌توانید همه چیز را در اینجا ارزانتر از سایر بازار‌ها پیدا کنید. این بازار معروف معمولا روز‌های آخر هفته میزبان میهمانان مختلفی می‌شود که اغلب از شهر‌های اطراف برای خرید به کنزالمال و بازار ته لنجی آبادان می‌آیند.

یکی از مسافران گفت:این بازار بسیار عالی است، از نظر قیمت خیلی ارزانتر از شهر خودمان و از نظر کیفیت هم بسیار عالی است.

بازارکنزالمال فراتر از سایر بازار‌های منطقه و استان است و با وسعتی حدود ۲۰ هزار متر مربع با انبار‌های بزرگ و ۵۰۰ غرفه در قطعات کوچک و بزرگ راه اندازی شده است، ورود کالا به این بازار بدون تشریفات گمرکی است که یک امتیاز به حساب می‌آید.

بازار کنزالمال با ۴۰۰ واحد تجاری، و فضای تفریحی تعداد بیشماری از گردشگران و خریداران را به خود جلب می‌کند.

بازارهای آبادان متنوع و جذاب برای گردشگران

رشید پورنعمتی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: طرح نظارت بر بازار با هدف تنظیم و کنترل قیمت‌ها در آستانه نوروز در این شهرستان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ادامه دارد.

وی افزود: اعمال سیاست تنظیم بازار، نظارت بر توزیع کالا و ارائه خدمات، ایجاد بستر تامین مایحتاج عمومی، تنظیم و کنترل بازار کالا‌های خاص، اصلاح نظام توزیع با محور عدالت گستری در آستانه سال نو، نظارت بر واحد‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی، رسیدگی دقیق و سریع به شکایت‌های مردمی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از هدف‌های طرح نظارتی نوروز ۹۸ در آبادان است.

انتهای پیام/ د

گزارش از هدی دریس

برچسب ها: نوروز98 ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.