با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسؤولان،۸۵۳ نهال به یاد شهدای معظم سردشت کاشته شد.

کاشت ۸۵۳ نهال به یاد شهدای معظم سردشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،در مراسمی ۸۵۳ اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز شهدا با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسؤولان در مزار‌های شهدای این شهرستان کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در این مراسم گفت: تمام دستاورد‌های انقلاب اسلامی و فضای امن و آرام امروز ایران عزیز‌مان مدیون و مرهون از خود‌گذشتگی شهدای معظمی است که با خون خود درخت گرانبها و تنومند انقلاب و اسلام را آبیاری کردند.

وی به اهداف برگزاری چنین مراسماتی اشاره کرد و افزود: اگر در مناسبت‌ها و مراسم گوناگون از شهدای معظم یاد می‌شود به این دلیل است که در برابر ایثار و فداکاری‌های بزرگ آنان مدیون هستیم و کمترین وظیفه ما در قبال این بزرگ مردان زنده نگه داشتن یاد آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

حسینی تصریح کرد: امروز به همین مناسبت ۸۵۳ اصله نهال در مزار شهدای شهر‌های سردشت، ربط، میرآباد و شهر جدید نلاس به یاد و نام شهدای گلگون کفن این شهرستان کاشت می‌شود تا همراه با عجین کردن یاد و خاطره شهدا با درختکاری، در جهت نهادینه کردن این فرهنگ و همچنین حفظ منابع طبیعی و سالم‌سازی محیط گام برداریم.

در ادامه این روز ۲۵۰ اصله نهال دیگر در مکان‌های نظامی و انتظامی و پایگاه‌های امداد و نجات به همین مناسبت کاشته شد

شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.
 
انتهای پیام/م
 

کاشت نهال در سردشت

برچسب ها: محیط زیست ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.