معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کشف بیش از ۱۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود:۱۲/۵ تن مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی در اردبیل کشف و ضبط گردید.

وی بیان کرد: در طرح تشدید نظارت بر تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی که در قالب طرح سلامت نوروزی از اول اسفند شروع شده است با بازرسی ویژه از ۱۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز پخش موادغذایی بیش از ۱۲/۵ تن اقلام غیربهداشتی کشف و ضبط گردید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از اول اجرای طرح سلامت نوروزی که از اول اسفند و با هدف افزایش نظارت بهداشتی در بازار و کنترل سلامت موادغذایی انجام می‌گیرد تا ۱۵ اسفند در مجموع ۲۵ تن انواع اقلام غذایی کشف و ضبط شده و از عرضه آن جلوگیری گردیده است.

نخستین با تاکید بر اینکه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در ایام پایان سال نظارت خود رو افزایش خواهند داد اضافه کرد: از هیچ تخلف بهداشتی چشم پوشی نکرده و با تمام ظرفیت با خاطیان برخورد قانونی خواهیم کرد و در همین راستا هماهنگی لازم با دادستانی اردبیل نیز بعمل آمده است.

وی از عموم مردم درخواست کرد در خرید‌های نوروزی خود به سلامت موادغذایی توجه نموده و از مراکز و اماکن بهداشتی که دارای پروانه و مجوز لازم هستند خریداری نمایند و از خرید مواد غذایی ازدستفروشان و دوره گرد‌ها و سایر مراکزغیربهداشتی خودداری نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از همشهریان خواست هر گونه شکایت بهداشتی خود را به نزدیکترین مراکز بهداشت و یا به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل

برچسب ها: علوم پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.