مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش صادرات اظهار شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش صادرات اظهار شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت : این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۶ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت : در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۰۳ دلار کالا با وزن سه میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۱۷ تن درگمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۸۲۶ میلیون ۷۲۵ هزار و ۵۷۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۹۰ هزار و ۷۸۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۱ درصد و از حیث وزن نیز ۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۶۰۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۵۷۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۹۰۶ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۳۵ درصد افزایش و از حیث وزن نیز رشد ۲۹۵ درصدی داشته است.

حیدری افزود: در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۹۶ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۴۰ دلار کالا به وزن ۲۵۲ هزار و ۲۲۵ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۶۰ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را ۲۲ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۱۵ دلار کالا به وزن ۱۴۱ هزار و ۵۰۱ تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۶ درصد و از لحاظ وزن ۴۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های اظهاری صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، پیاز و موسیر، خیار و خیار ترشی تازه یا سردکرده، سیب تازه، گرانول پلی اتیلن و انواع کاشی دیواری ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است

 

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.