استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مهم‌ترین نسخه شفا بخش توسعه کشور عمل به راهبرد‌های اقتصاد است، گفت : رویکرد اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت و نظام در انجام پروژه‌های مهم اقتصادی است لذا باید اولویت اول همه دستگاه‌های اجرایی در استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومی که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی حاصل مشورت ۳۰۰ اقتصاددان مطرح کشور است، گفت : این رویکرد در محافل علمی حسابی مورد چالش و چکش کاری قرار گرفته است و رویکردی بومی از نسخه توسعه کشور‌های تازه توسعه یافته مانند چین است.

وی با بیان اینکه همه موارد توسعه در این راهبرد بلندمدت توسعه کشور گنجانده شده بیان داشت: اقتصاد مقاومتی هم به صادرات و هم به تولید با کیفیت داخلی توجه کرده به معنی ریاضت اقتصادی نیست.

به گفته بازوند، پرورش ماهی در قفس سد‌ها مصداق روشنی از رویکرد اقتصاد مقاومتی در یک دستگاه اجرایی است که از ظرفیت خالی یک پروژه هم اشتغال هم افزایش بهروری تولید و هم زمینه صاردات فراهم شده زیاد مسئله پیچیده‌ای نیست.

بازوند در ادامه محور اصلی اقتصاد مقاومتی را مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به فرهنگ عمومی و در جامعه نهادینه شود، زیرا تا این تفکر و فرهنگ کار در مردم شکل نگیرد موفق نخواهیم شد.

استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به ثبت عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سامانه نیما اقدام کنند، زیرا عملکرد دستگاه‌های آن‌ها فقط از طریق این سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به وزارتخانه ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: از سه دستگاه اجرایی که در سال جاری در اجرای پروژه‌ها و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته اند تجلیل می‌شود و سه دستگاه که در رده آخر قرار بگیرند تذکر و عملکرد آن‌ها به وزراتخانه مطبوعشان ارسال می‌شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام عید نوروز، سفر مسافران نوروزی به کرمانشاه، از شهرداری‌ها و راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های اجرایی خواست در زیباسازی شهری، ایجاد امنیت و آرامش و اقامت خوب برای مسافران تلاش کنند تا ذهنیت خوبی نسبت به استان پیدا کنند.

وی در پایان از برخی دستگاه‌های اجرایی که هنوز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال ۹۸ را اعلام نکرده اند، انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌ها باید هرچه زودتر پروژه‌های اقتصادی مقاومتی شان را اعلام کنند و از ظرفیت‌های این رویکرد در توسعه استان بهره ببرند.

 

 

انتهای پیام/د

رویکردی بومی از نسخه توسعه کشور‌های تازه توسعه یافته است

 

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.