مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: امروزه مهارت صرفا فراگیری یک حرفه نیست بلکه باید بتوان با تطبیق شرایط و محیط و ارتباط با فضای پیرامون گام مؤثری رو به جلو برداشته شود .

ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمند کردن مهارتیبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: وجود افراد خلاق و کار آفرین در شهرستان که با حداقل امکانات و سرمایه توانسته اند با ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمند کردن مهارتی افراد جویای کار، راه ورود به بازار کار را برای اینگونه افراد ایجاد کرده که این مهم باعث ایجاد انگیزه بین علاقمندان به داشتن حرفه‌های مهارتی و اشتغال می‌شود.

محمدی گفت: امروزه مهارت صرفا فراگیری یک حرفه نیست بلکه باید بتوان با تطبیق شرایط و محیط و ارتباط با فضای پیرامون گام مؤثری رو به جلو برداشته شود و تعامل با دنیای اطراف نیازمند دسترسی به زبان‌های خارجی است.

وی با اشاره به ضعف افراد جامعه در زمینه فراگیری زبان‌های خارجه افزود: این منطقه با توجه به اینکه در کشور به عنوان قطب گردشگری شناخته می‌شود به طور حتم کمابیش در طول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی خواهد بود که چنانچه از این بستر به طور بهینه استفاده شود این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به معرفی شهرستان پاوه و مناطق اطراف که به زبان انگلیسی توسط کارآموزان آموزشگاه غفاری اجرا شد افزود: ارتباط با گردشگران خارجی به طور حتم نیاز به داشتن مهارت در بیان و درک زبان انگلیسی دارد که با توجه به شرایط مناسب منطقه در حوزه گردشگری امید است با تعامل مناسب با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شرایط مناسبتری در منطقه فراهم شود.

یاور محمدی گفت:: حمایت از بخش خصوصی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و انتخاب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد غفاری به عنوان کارآفرین برتر شهرستان عزم این اداره کل را در حمایت از بخش خصوصی بیش از پیش جزم نموده و باعث خرسندی است که چنین مواردی در سایر نقاط استان هم اتفاق بیافتد.

وی افزود: ایجاد رشته‌های جدید بر اساس نیاز شهرستان از برنامه‌های آینده این اداره کل است و بر همین اساس رشته‌های جدید نیز ایجاد خواهد شد.

انتهای  پیام/ز


حمایت از بخش خصوصی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.