فرماندار فیروزکوه گفت: پروژه گردشگری سیب لند یا دهکده سیب در این شهرستان به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری استانی با ایجاد ۵ هزار شغل مستقیم، متوقف شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: پروژه گردشگری سیب لند یا دهکده سیباز سال ۸۸ طبق مصوبات هیئت وزیران منطقه نمونه گردشگری تعیین شده است.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: شرکت عقیق پارسیان مجوزات مجموعه گردشگری را شامل تله کابین، دهکده سلامت، مجموعه های ورزشی تابستانی و زمستانی و مجموعه های تفریحی را اخذ کرده و قریب بر ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به صورت اجاره بر اساس مصوبه هئیت وزیران و قانونی در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: پس از مدتی اعلام شد بخشی از اراضی واگذار شده ذخیره گاه درختان ارس (نوع نادری از گیاهان) است و باید حدود ۷۰ هکتار کسر و به منابع طبیعی بازگردد.

به گفته فرماندار فیروزکوه تنها پایه‌های تله کابین از این مساحت ۷۰ هکتاری عبور کرده بود.

 یوسفی جمارانی تأکید کرد: در صورت تکمیل سه فاز پروژه مذکور ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد و این امر منجر به رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار پروژه سیب لند بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده است و فاز یک آماده بهره برداری بود که با دستور قضائی متوقف شد؛ ۴۵۰ نفر با توقف عملیات پروژه بیکار شده اند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به پروژه نمونه گردشگری دهکده سیب گفت: در این مجموعه برای نخستین بار در کشور خط تله کابین نو با بالاترین استانداردهای روز دنیا انتقال پیدا کرده است.

وی ضمن بیان اینکه مخالفتی با رسیدگی تخلفاتی که در فرآیند واگذاری انجام شده نداریم، بیان داشت: مجوزات قانونی پروژه مذکور اخذ شده و از نظر منابع طبیعی تخلف صورت گرفته که درختکاری در سطح ۴۰ هکتار به جای ۲۲ هکتار است، باید به صورت موردی رسیدگی و با متخلفان برخورد شود؛ تمام پروژه نباید معطل تخلفات موردی و جزئی شود.

 یوسفی جمارانی یادآور شد: با تمام پیگیری های صورت گرفته و گذشت بیش از ۸ ماه از تشکیل پرونده تاکنون رای صادر نشده است.

فیروزکوه، پاکترین شهر کشور است

فرماندار فیروزکوه در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: فیروزکوه ۱۲ درصد مساحت استان تهران با کمترین تراکم جمعیت (بیش از ۳۳ هزار نفر) به نسبت ۵۵ و ۴۵ درصد شهری و روستایی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه فرهنگی کهن، طبیعتی بکر و پاکترین هوای کشور را دارد.

 یوسفی جمارانی با اشاره به برش شهرستانی سند توسعه ششم در خصوص راهبردهای توسعه فیروزکوه تصریح کرد: کشاورزی، گردشگری، اصلاح شیوه کشت و دانش بنیان کردن تولیدات دامی و محصولات کشاورزی، شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری، رفع موانع و جذب سرمایه از مهم ترین راهبردهای توسعه شهرستان است که در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در فیروزکوه هزار و ۴۱۶ نفر اشتغال خانگی در این شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار فیروزکوه گفت: فیروزکوه دارای دو شهرک صنعتی با ۱۲۰ واحد صنفی (۷۰ فعال و ۳۳ نیمه فعال) است.

وی در خصوص سرانه بهداشتی درمانی شهرستان افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) با ۲۸ تخت فعال در فیروزکوه آماده خدمات دهی به بیماران است.

 یوسفی جمارانی در ادامه بیان کرد: توسعه بیمارستان مذکور و افزودن بخش های دیالیز و ICU تا ۲ ماه آینده در دستور کار قرار دارد و کلینیک های تخصصی بیمارستان در روزهای پایانی سال با حضور یکی از مقامات وزارت بهداشت و درمان به بهره برداری می رسد.

وی ضمن اعلام اینکه ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان گازرسانی شده است خبر داد: ۳۰ درصد روستاهای فاقد گاز تا پایان سال ۹۸ از این نعمت بهرمند خواهند شد.

فرماندار فیروزکوه  با تأکید بر تشدید مقابله با زمین خواری در فیروزکوه گفت: سالانه حدود ۸۰ پرونده در این خصوص در شهرستان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان در معرض سوانح و بلایای طبیعی قرار دارند اظهار داشت: در سال جاری طرح های آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در جهت ایمن سازی روستاها انجام شده است.

به گفته وی صنوف آلاینده فیروزکوه نیز تا پایان سال ۹۸ تعیین تکلیف خواهد شد.

 یوسفی جمارانی در پایان بیان داشت: استان تهران شبکه استانی ندارد و از این لحاظ دچار محرومیت و برای انعکاس مجموعه اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان‌ها با محدودیت مواجه است که امیدواریم این مسئله توسط مسئولان مربوطه پیگیری و مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار