استاندار تهران با بیان اینکه میانگین واحد‌های مستقر در استان تهران سالانه ۳ و نیم میلیارد دلار است، گفت: ۲۰ درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در چهل و نهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی متکی بر توسعه درون‌زا برپایه نیرو‌های بومی است.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته در شرایطی قرار گرفتیم که باید دو رکن درون‌زا و برون‌زای اقتصاد مقاومتی را در نظر می‌گرفتیم.

استاندار تهران با بیان اینکه میانگین واحد‌های مستقر در استان تهران سالانه ۳ و نیم میلیارد دلار است، گفت: ۲۰ درصد صنایع کشور در تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: در استان تهران کار کردن بسیار سخت است امروز در این جلسه یکی از مدیران بانک‌ها برای پاسخگویی حضور ندارند.

محسنی بند پی در ادامه افزود: ما مسئولان تهران را بی پناه گذاشتیم و مسئولان مطالبه گری ندارند. از وزیر صمت درخواست می‌کنم با هر شاخصی که محاسبه می‌کنید، استان تهران را ویژه ببینید.

وی در ادامه بیان کرد: حتما در خصوص کم کاری بانک‌ها با وزیر اقتصاد مکاتبه می‌کنیم تا شورای هماهنگی بانک‌ها در استان تهران فعالانه حضور پیدا کنند.

استاندار تهران گفت: بانک‌ها باید در خط مقدم اجرای سیاست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشند.


بیشتر بخوانید: تشدید نظارت تیم‌های بازرسی بر عرضه کالای قاچاق/ با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کنیم


وی افزود: حتما باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده بازنگری شود.

محسنی بندپی گفت: ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان در شرایط فعلی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: صیانت از اشتغال موجود در شرایط فعلی مهم‌تر از ایجاد اشتغال است.

استاندار تهران گفت: در تهران ۲۱۵۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا طرح‌های نیمه تمام و راکد صنعتی را احیا کنیم و سهم تخصیص داده شده به استان تهران بسیار کمتر از نیاز تهران است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در استان تهران نیازمند نگاه ویژه هستند و در صورت حمایت تحول شگرفی در ایجاد اشتغال در استان تهران ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار