امام جمعه یزد گفت: یکی از نکات مهم بیانیه دوم انقلاب، تأکید رهبر معظم انقلاب بر معنویت و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته یزد گفت: یکی از نکات مهم بیانیه دوم انقلاب، تأکید رهبر معظم انقلاب بر معنویت و اخلاق است.

‎و موضوع دیگر جهانی و همیشگی بودن انقلاب اسلامی است، چون این حرکت بر مبنای فطرت انسان‌ها و با شعار‌های فانی نشدنی بنیانگذاری شده است.

‎نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: عده‌ای نافهم معتقدند که انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، بعد از ۴۰ سال کهنه شده و باید متحول و تبدیل شود و یا اینکه نظرات امام خمینی (ره) باید به موزه برود؛ در حالی که چنین نیست و این انقلاب ماندگار و همیشگی است.

‎ناصری یزدی با بیان اینکه برخی شعار‌ها و پایه‌های انقلاب اسلامی، رعایت اخلاق، آزادگی، ایمان، عزت، برادری و عدالت است، تأکید کرد: این شعار‌ها در همه دوره‌ها و حتی با تغییر نسل‌ها، می‌درخشند و مردم از آن‌ها رویگردان نیستند و دلزدگی مردم اگر دیده شد از انقلاب نیست بلکه از برخی عملکردهاست.

‎وی در ادامه با اشاره به ولادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: ایشان و فرزندشان امام صادق (ع) تکمیل کننده دین اسلام هستند و بهترین خدمات را به اسلام کرده اند و اگر نبودند این دین، تکه تکه شده بود.

‎امام جمعه یزد همچنین با تقدیر از تشکیل کانون‌های مساجد گفت: این کانون‌ها برای ارتقاء فرهنگی بچه‌های محلات ایجاد شده و باید برای جذب جوانان به صورت جدی تلاش کنند.

‎ناصری با اشاره به ماه رجب و شعبان تصریح کرد: این دو ماه مقدمه ورود به ماه ضیافت الهی و ماه رمضان است که باید برای استغفار و توبه از آن‌ها استفاده کنیم.

‎وی افزود: قرآن بر لزوم تفکر در کار‌ها و انفاق تأکید دارد و در آستانه نوروز و برگزاری جشن عاطفه‌ها نباید نیازمندان را از یاد ببریم و در کنار هم باشیم.

‎وی ادامه داد: تحریم و فشار‌های خارجی موجب شده تا آنگونه که شایسته مردم است به آن‌ها خدمت شود، ولی چون ملت ما به خداوند توکل داشته و همواره به آینده امیدوار هستند مطمئن باشید گرانی‌ها و سختی‌ها بزودی به پایان می‌رسد و در این مدت باید به همدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.