یکی از پر تیراژترین روزنامه‌های مالزیایی با انتشار گزارشی به بررسی تاثیر حضور مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در تیم اف سی سیدنی پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه بورنئو پست، بزرگترین روزنامه انگلیسی زبان شرق مالزی، با انتشار گزارشی درباره حضور رضا قوچان نژاد در تیم فوتبال اف سی سیدنی نوشت: رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی با نام مستعار گوچی و سابقه حضور در جام جهانی و اروپا امیدوار است که در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ برای تیم استرالیایی اف سی سیدنی کلاس و اعتباری به همراه داشته باشد.

رسانه مالزیایی: هدف «گوچی» اعتلای اعتبار آسیایی اف سی سیدنی است

این بازیکن ۳۱ ساله در پایان ماه ژانویه از تیم آپوئل قبرس به طور قرضی به تیم اف سیدنی قهرمان سه دوره لیگ استرالیا، پیوست.

او اولین گل خود را در چهارمین حضورش در لیگ استرالیا و در پیروزی ۲ - صفر این تیم مقابل آدلاید یونایتد در تاریخ یک مارس به ثمر رساند و روز چهارشنبه، او عضو تیم سیدنی بود که بازی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ را با تساوی بدون گل مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی آغاز کرد.

گوچی گفت: " FC سیدنی بزرگترین تیم در استرالیا و یکی از بهترین تیم‌های آسیا است. زمانی که من از علاقه سیدنی به خودم مطلع شدم، به خاطر باشگاه، ماجراجویی و این کشور جذب این تیم شدم. من پیش از این در سال ۲۰۱۵ اینجا حضور داشتم (برای جام ملت‌های آسیا)، بنابراین تجربه‌های بسیار خوبی از استرالیا داشتم و می‌دانستم چه انتظاراتی دارم. این فرصتی است که مهارت هایم در اینجا نشان بدهم و برای من و خانواده ام بودن در استرالیا عالی است.

گوچی مهاجمی سریع و تمام کننده‌ای بسیار خوب است که در فهرست سیدنی برای بازی‌های لیگ قهرمانان جا گرفته و به نظر می‌رسد کاملا آماده است.

گوچی در ۴۲ بازی در ۲ سال گذشته با چارلتون تنها پنج گل به ثمر رساند، اما در هیرنوین هلند، موفق‌تر بود.

در فصل ۲۰۱۷- ۲۰۱۶ او با ۱۹ گل در ۳۴ بازی سومین گلزن برتر اردیویژه بود و در تیم منتخب لیگ جای رفت. او یک هت‌تریک به یاد ماندنی برابر پی اس وی آیندهون ثبت کرد.

رسانه مالزیایی: هدف «گوچی» اعتلای اعتبار آسیایی اف سی سیدنی است

او اولین ایرانی است که در این لیگ بازی می‌کند و جامعه بزرگ ایرانی از او به خوبی استقبال کرده اند.

زمانی که طرفداران حس کردند که تلفظ نام خانوادگی او بسیار سخت است، لفظ «گوچی» در اوایل دوران حرفه‌ای او مطرح شد.

در زمان‌های مختلف در طول دهه گذشته، ایران و استرالیا از تیم‌های برتر آسیا بوده اند (تیم ملی در حال حاضر رتبه ۲۲ و استرالیا در رتبه ۴۲ فیفا است.
اما رقابت آن‌ها قبل از ورود استرالیا به AFC در سال ۲۰۰۶ بود، زمانی که آن‌ها هنوز بخشی از اقیانوسیه بودند.

در مسابقه پلی آف انتخابی جام جهانی ۱۹۸۸ فرانسه ایران عقب ماندگی ۲- صفر برابر استرالیا را (پس از تساوی یک - یک در بازی رفت در تهران) جبران کرد و بخاطر گل زده در خانه حریف برای دومین بار راهی جام جهانی شد.

قوچان‌نژاد که در زمان آخرین دیدار ایران با استرالیا تنها ۱۰ سال داشت خاطرات مثبتی از جام جهانی دارد.

او در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در مقابل با کره جنوبی گل پیروزی بخش تیم ملی را زد تا حضور کشور خود را به جام جهانی برزیل مسجل کند.

او تنها گل ایران را در این مسابقات، در شکست ۳-یک مقابل بوسنی به ثمر رساند.

او گفت: "این گلی است که هیچکس نمی‌تواند از شما سلب کند. آن را برای بقیه عمر من گرامی می‌دارم.

اما جام جهانی ۲۰۱۸ خاطرات خوب اندکی برای او دارد. او با وجود اینکه در فهرست تیم کارلوس کی روش قرار گرفت، حتی یک دقیقه هم بازی نکرد و نیمکت نشین سردار آزمون مهاجم زنیت و علیرضا جهانبخش ستاره برایتون، بود.

پس از مسابقات، او بازنشستگی از تیم ملی را اعلام کرد. با این حال، قوچان نژاد که از ۴ سالگی در هلند زندگی کرده، از تصمیم خود برای بازی در تیم ملی زادگاهش پشیمان نیست – او در ۴۴ بازی ملی ۱۶ گل زده است.

او برای تیم‌های پایه هلند هم بازی کرده، از جمله سه حضور و یک گل برای تیم ملی زیر ۱۹ سال این کشور.

او در آکادمی جوانان هیرنفین پرورش یافته آمد و علاوه بر انگلستان و هلند همچنین در بلژیک، کویت و قطر هم بوده است.

رسانه مالزیایی: هدف «گوچی» اعتلای اعتبار آسیایی اف سی سیدنی است

او هرگز در لیگ فوتبال ایران بازی نکرده است.

گوچی گفت: من در برابر بسیاری از بازیکنان خوب از ابراهیموویچ گرفته تا مسی بازی کردم - این‌ها نام‌های بزرگی هستند که همه می‌شناسند. این‌ها بازیکنانی هستند که همیشه به یاد خواهند ماند. این لحظات برای من فراموش نشدنی است. این احساس خوبی است که بخشی از تیم برای بازی در لیگ قهرمانان باشی و فرصتی برای نشان دادن مهارتهایم در اینجا است. این یک ماجراجویی عالی است.

بعد از سال ۲۰۱۴ با کویت، این دومین حضور گوچی در فوتبال باشگاه‌های آسیا است.


بیشتر بخوانید:

نمره ضعیف قوچان نژاد در لیگ برتر هلند +عکس

شکست چارلتون در غیاب گوچی

شکست فولام در حضور دژاگه/شکست چارلتون در غیاب قوچان نژاد


انتهای پیام/

هدف گوچی نمایش توانایی هایش  در آسیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار