فضاپیما‌های سریع و پیشرفته حاصل تلاش دانشمندانی است که طی سال‌ها تحقیق و آزمایش جو زمین را شکافتند و ساخته‌هایشان را راهی آسمان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کپسول فضایی دراگون کرو شرکت اسپیس ایکس به تازگی راهی فضا و ایستگاه فضایی بین المللی شده است.
 
 
این یک پرواز آزمایشی برای بررسی ایمنی کپسول فضایی اسپیس ایکس برای فضانوردان است و در آینده نزدیک فضانوردان ناسا با استفاده از این کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رفت.
 

۵۰ سال پیش در ماه مارس ۱۹۶۹ ماموریت آپولو ۹ ناسا انجام شد؛ در آن ماموریت برای اولین بار فضاپیمای حامل فضانورد به مدار کره ماه اعزام شدند.
 

پیش از آپولو ۹، فضاپیمای آپولو ۸ به فضا پرتاب شده بود، در ماموریت آپولو ۹ کارشناسان به بررسی تجهیزات فضایی و انجام ماموریت پیاده‌روی فضایی در مدار کره ماه پرداختند، اما از ماموریت آپولو ۱۱ به بعد بود که فضانوردان برسطح کره ماه فرود آمدند.
 

در این ماموریت لباس فضانوردان و تجهیزات آن برای پیاده‌روی در فضا و کره ماه مورد آزمایش قرار گرفت. بازه زمانی این ماموریت حدود ۱۰ روز و بک ساعت و یک دقیقه بود و سرانجام پس از آزمایش دقیق موتور‌ها در زمان بازگشت، کپسول فضایی در اقیانوس اطلس فرود آمد و فضانوردان به وسیله غواصان از آب خارج و با هلی کوپتر به ساحل برده شدند.
 

دستاورد ماموریت آپولو ۹ برای ناسا بسیار مهم بود و توانست در این ماموریت به بررسی ماژول ماه نشین بپردازد که در نهایت در ماموریت آپولو ۱۱ مورد استفاده قرار گرفت و فضانوردان با کمک آن به پیاده‌روی بر روی کره ماه پرداختند.
 

امروزه ماژول فرماندهی آپولو ۹ در موزه هوا و فضا در معرض تماشای علاقه‌مندان به سفر‌های فضایی قرار دارند. بخش زیادی از بدنه ماژول در زمان فرود و برخورد با جو کره زمین سوخته است.
 

در ادامه می‌توانید تصاویری از ماموریت آپولو ۹ را مشاهده کنید.
 
 
 
 
 
 
 
منبع:Newatlas
 
انتهای پیام/

تصاویری دیدنی از ماموریت فضایی آپولو ۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
این تصاویر خیلی خیلی معمولی بو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اینا رو زمین یا روماه چجوری میشینن
آخرین اخبار