نوکیا در صدد است در آینده‌ای نزدیک فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 5G برای شرکت آمریکایی تولید کند.

نوکیا فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 5G را تولید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری 5G در حال حاضر داغ‌ترین و در عین حال جنجالی‌ترین فناوری جهان محسوب می‌شود و تقریباً تمامی شرکت‌های فناوری به دنبال دستیابی آن و هماهنگ‌سازی دستگاه‌های خود با آن هستند.

فناوری 5G با وجود تمامی کاستی‌هایی که هنوز با خود دارد، به نوعی شاخص‌ترین فاکتور قدرت‌نمایی دستگاه‌های جدید است. 5G با گذر از مرزهای فناوری‌های کنونی جهان امروز انحصار ارتباط انسان‌ با دستگاه‌ها و ربات‌ها را شکسته و فناوری را به مرحله ارتباط بین اشیاء، بدون دخالت انسان رسانده است.

نسل پنجم اینترنت علاوه بر قابلیت‌های ارتباطی خاص خود، سرعتی به مراتب بیشتر از نسل قبلی خود دارد و در صورت حضور این فناوری روز جهان در گوشی یا تبلتی خاص ارزش آن را بسیار افزایش می‌دهد. به طور حتم می‌توان سال ۲۰۱۹ را سال شکوفایی و گسترش فناوری 5G دانست و امیدوار بود مناطقی از جهان که هنوز به این فناوری دست نیافته‌اند، هرچه زودتر به نسل پنجم اینترنت دسترسی پیدا کنند.

نوکیا فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 5G را تولید می‌کند

هزینه بسیار بالا و دانش فناوری بسیار پیشرفته سبب شده است هنوز بسیاری از کشورها در دستیابی به 5G موفق نباشند و نتوانند آن را برای شهروندان خود فراهم کنند. چین و آمریکا در این میان قدم‌های مستحکمی برای سلطه بر این فناوری برداشته‌ و دستگاه‌های زیادی را مجهز به 5G ساخته‌اند.

نوکیا به عنوان شرکتی نامدار در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند در صدد است تا ضمن همکاری با شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده آمریکا، گوشی‌های خود را به جدیدترین نسل اینترنت در دنیا مجهز کند. با اینکه هنوز جزئیات و نام شرکت مخابراتی طرف قرارداد نوکیا مشخص نشده است ولی انتشار این خبر خود به روشنی نشانگر تصمیم راسخ این شرکت برای ورود به عرصه تولید گوشی‌های هوشمند 5G است.


بیشتر بخوانید: تلاش دولت آمریکا برای کنترل فناوری 5G


انتهای پیام/

همکاری نوکیا با شرکت‌های مخابراتی آمریکا برای دستیابی به فناوری 5G

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار