سامانه جدید بارشی از اوایل هفته آینده سبب افزایش ابر، وزش باد شدیدو گردو خاک، رگبار و رعد و برق در استان خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  لطفی کارشناس هواشناسی استان گفت: امروز در برخی مناطق شرقی وورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی  احتمال رگبار پراکنده باران بویژه در سربیشه و نهبندان وجود دارد، اما خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی در اوایل هفته‌ی آینده به جوّ منطقه است که از روز شنبه هفته آینده تا اواخر وقت یکشنبه سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد وبرق و در مناطق مستعد استان سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی از عصر شنبه تا ظهر یکشنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود، افزود: در این مدت وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر نیز قابل پیش بینی است.

لطفی از کاهش قابل ملاحظه دمای هوا از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان خبرداد و گفت: براین اساس در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به شکل برف و باران، گردنه‌ها و نواحی مرتفع بصورت برف رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان افزود:فردا جو استان به صورت موقت پایدار و یکنواخت خواهد بود.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای یک در جه سانتیگراد زیر صفر سردترین و طبس با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه کاهش به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام / ط ا

تغییرات دمایی در مرکز استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار