آیت‌الله اعرافی:

نباید به شرایط موجود حوزه‌های علمیه بسنده کرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه در زمینه راهبرد‌های کلان و ساختاری ورود کنند.

نباید به شرایط موجود حوزه‌های علمیه بسنده کردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در اجلاسیه کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی حوزه‌های خراسان که در تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های عظیمی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کنار این دستاورد‌ها قطعا ضعف‌ها و خلاء‌هایی نیز به چشم می‌خورد، تصریح کرد: نباید به شرایط موجود حوزه‌های علمیه بسنده کرد و البته از سوی دیگر نیز نباید نسبت به این وضعیت، نقد مطلق داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در بحث زیرساختی حوزه‌های علمیه دارای تحولات بسیار خوبی بوده‌اند و وضعیت آن‌ها با ۵ دهه گذشته از این نظر قابل قیاس نیست و البته در زمینه‌های آموزشی نیز تحولات بسیار مناسبی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

آیت الله اعرافی افزود: در حوزه پژوهشی نیز اقدامات گسترده‌ای از سوی حوزه‌های علمیه صورت گرفته است و دستاورد‌های متعددی در حوزه پایان نامه‌ها، کتب و مقالات را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه ورود مناسبی به مبحث فناوری‌های نوین داشته است، گفت: باید در حوزه راهبردی و کلان نیز که دارای ضعف‌هایی هستیم ورود داشته باشیم البته در این زمینه و در سال‌های اخیر نقشه‌های جامعی نیز تولید شده، اما باز هم در زمینه تئوری‌های زیرساختی ضعف‌هایی داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید تعامل خود با رقبای حوزه علمیه را که امروز در دنیا زیاد هم شده‌اند دارای الگوی مناسبی کنیم، زیرا اسلام اندیشه بسیار جامعی است که در حوزه‌های مختلف پاسخگو است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اسلام اندیشه بسیار جامعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار