نماینده ولی فقیه در گیلان در شورای اداری استان خطاب به رئیس جمهور گفت: فقر و محرومیت گیلان در زیر سرسبزی این استان پنهان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در شورای اداری استان خطاب به رئیس جمهور گفت: فقر و محرومیت گیلان در زیر سرسبزی این استان پنهان شده است و گیلان با داشتن ۸ هزار شهید دفاع مقدس، انقلاب، حدود ۳۰ شهید مدافع حرم و مردمانی که همیشه در صحنه‌های حساس انقلاب حاضرند شایسته امکانات بیشتری هستند.

وی، بهسازی بیمارستان‌ها و ساماندهی پسماند و ۲ رودخانه رشت را از رئیس جمهور خواستار شد و افزود: برخی از بیمارستان‌های گیلان نظیر پورسینا و دکتر حشمت رشت قدمت ۱۰۰ ساله دارند که نیازمند نوسازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، خواستار ساخت هر چه زودتر بیمارستان هزار تختخوابی گیلان برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی در گیلان شد.

آیت الله رسول فلاحتی، در ادامه گیلان را مهد علما، نخبگان و اندیشمندان همچون سالار دیلمی اعلام کرد و گفت: امکانات و زیر ساخت گیلان باید شایسته مردم انقلابی – مومن – نجیب و پرتلاش این استان باشد.

وی، گیلان را از دیرباز دروازه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با اروپا دانست و افزود: با راه اندازی خط آهن قزوین – رشت و اتصال آن به خط آهن بین مللی بستر افزایش مراودات اقتصادی و فرهنگی با کشور‌های آسیای میانه – عراق – شبه قاره هند افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، به سخنان رئیس جمهور در جمع مردم گیلان مبنی بر اینکه آمریکا می‌خواهد ایران به ۴۰ سال گذشته برگردد اشاره و گفت: برای به خاک مالیدن پوزه آمریکا به خاک باید به توانمندی‌ها و متخصصان داخلی اتکا کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، با بیان اینکه اروپاییان یدک کش غرب و سلطه جو هستند، تصریح کرد: برای بی نیاز از اروپاییان باید روابط خود را با کشور‌های دوست و همسایه همچون عراق و روسیه افزایش داد.

 

انتهای پیام/م.ع

سرسبزی گیلان موجب شد تا فقر و محرومیت استان پوشیده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.